یکی از نزدیکان دختری که خود کشی کرد: متهم یکی از افراد اطلاعات است

عکس برگرفته از پایگاه اینترنتی شبکه رسانه ای کردی «رووداو» که تظاهرات کردها در مهاباد را نشان می دهد

عکس برگرفته از پایگاه اینترنتی شبکه رسانه ای کردی «رووداو» که تظاهرات کردها در مهاباد را نشان می دهد

روز گذشته و برای چهارمین روز متوالی تظاهرات در شهر مهاباد ایران ادامه یافت و به شهرهای کرد نشین مجاور نیز کشیده شد. این تظاهرات در اعتراض به تلاش یکی از افراد اطلاعات برای تجاوز به دختری کرد صورت می گیرد که برای دفاع از خود، روز پنجشنبه گذشته خود را از هتلی در مهاباد به پایین پرت کرد.

حسین یزدان پناه، معاون رئیس حزب آزادی کردستان ایران به «الشرق الأوسط» گفت: «تظاهرات از مهاباد به شهرهای بوکان، اشنویه، مریوان، سردشت و سنندج نیز کشیده شد». وی افزود : «اتاق عملیاتی برای اعتراضات تشکیل دادیم و از طریق این اتاق سازمان های داخلی خود را هدایت می کنیم». وی اشاره کرد: «مبارزان کرد در نزدیکی مردم و در داخل شهرها هستند و در زمان مناسب حرکت خواهند کرد».

از سوی دیگر، یکی از نزدیکان فریناز خسروانی، قربانی این حادثه، گفته های رسانه های ایرانی درباره وجود رابطه بین قربانی با فردی که می خواست به وی تجاوز کند را به طور قاطع تکذیب کرد و برای «الشرق الأوسط» تأکید کرد که سازمان اطلاعات ایران تلاش می کند با انتشار شایعات و دروغ هایی درباره فریناز، بر جنایت خود سرپوش بگذارد».

و با وجود اینکه رسانه های ایران گفتند که جنایتکار یکی از کارمندان وزارت گردشگری است، این منبع نزدیک به خانواده قربانی با رد این ادعا گفت: «وزارت گردشگری ایران وابسته به سازمان اطلاعات و امنیت ایران است». وی اشاره کرد: «فرد جانی یکی از کارمندان عادی وزارت گردشگری نبوده است و مأمورت او ارزیابی هتل بود و چنین مأموریتی به جز به افراد اطلاعاتی به کس دیگری واگذار نمی شود».