1470829592051232700

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که روزانه به مدت سه ساعت عملیات نظامی خود را در اطراف حلب متوقف خواهد کرد، این تصمیم، به منظور ایجاد فرصت برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم محاصره شده حلب اجرا خواهد شد

ژنرال سرگئی رودسکوی، فرمانده عملیات در ستاد ارتش روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:‌ برای تضمین سلامت تمامی کاروان‌های بشردوستانه عازم حلب این دوره‌های آتش‌بس انسانی از ساعت ۱۰ تا یک به وقت محلی از پنجشنبه آغاز خواهد شد و در جریان آن تمامی درگیری‌ها، حملات هوایی و توپخانه‌ای متوقف خواهد شد.

وی تصریح کرد که مسیری به سمت منطقه‌ای در شمال حلب از طریق جاده کاستیلو جهت تضمین سلامت ارسال کمک‌های غذایی و دارویی و غیره به مناطق غرب و شرق حلب باز شده است.

این در حالی است که مخالفان سوری به اعلام این آتش‌بس در اطراف حلب به مدت سه ساعت در روز خوش آمدید اما گفته است:‌ این مهلت برای پاسخگویی به تمامی نیازهای ساکنان حلب ناکافی است.

احمد رمضان عضو ائتلاف ملی به “الشرق الاوسط” گفت: به این تصمیم خوش امدیم، اما باید آتش‌بس در اطراف حلب به مدت سه ساعت در روز به قطعنامه شورای امنیت ۲۲۵۴ وبندها ۱۲ و۱۳ و۱۴ تعهد کرد.

در همین راستا، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت که آنکارا و مسکو بر سر همکاری در زمینه پرونده سوریه به توافق رسیدند.

مولود چاوش اوغلو گفت: آنکارا و مسکو سازوکاری قوی برای همکاری در زمینه موضوع سوریه فراهم کرده اند. وی افزود که هیئتی امنیتی و نظامی از ترکیه بزودی برای بررسی پرونده سوریه به مسکو سفر می کند.

چاوش اوغلو اظهار داشت که ترکیه با موضع روسیه درباره آتش بس و ورود کمک های انسان دوستانه به سوریه موافق است.