نامزدهای پارلمان افغانستان حقوق بالا خواهند گرفت اما با ترس

انتخابات پارلمانی افغانستان امروز ۲۰ اکتبر در حال برگزاری است، اما نامزدهای انتخابات با واهمه‌ها و ترس‌های بسیاری از قبیل تهدید و تجاوزگری روبرو شده اند. نامزدهایی که از قشرهای مختلفی همچون پزشکان، آخوندها، رهبران جنگ و زنان مدافع حقوق بشر در این انتخابات شرکت کرده اند.
به گزارش الشرق الاوسط، از آغاز مرحله تبلیغاتی انتخاباتی تاکنون ۱۰ نامزد، اغلب آنها با عملیات ترور کشته شدند.
آخرین کشته‌شدگان این نوع عملیات یک ژنرال نظامی بود. وی روز چهارشنبه گذشته در حین سخنرانی با انفجار بمبی در زیر صندلی، کشته شد. طالبان مسئولیت این ترور را برعهده گرفت.
طالبان بیش از این از نامزدها خواسته بود از انتخابات کناره‌گیری کنند و شعب اخذ رأی و رأی دهندگان را تهدید کرده‌است.
همچنین گروه «داعش» حملات خونین بسیاری را در این مدت انجام داده بود که ده‌ها نفر در آن به قتل رسیدند.
اما ویدا صغاری ۳۴ ساله یکی از نامزدهای انتخاباتی تأکید کرده که هیچ ترسی از این عملیات ندارد. وی گفته‌است به خاطر دفاع از حقوق مردم به ویژه زنان عقب‌نشینی نخواهد کرد.
در همین راستا احمد تمیم رحمان نامزد شهر کابل نیز اعلام کرد که در این مدت چندین تهدید از سوی طالبان و گروه‌های تروریستی را دریافت کرده‌است. اما وی تأکید کرد؛ «برای رسیدن به قدرت تلاش نمی‌کند اما برای رهایی از جنگ و ناامیدی وارد این عرصه شده‌است».
اما با این همه خطرات، نامزدها می‌دانند که با رسیدن به پارلمان می‌توانند پنج ساله آینده خود را با حقوق ۲ هزار و ۳۰۰ یورو تأمین کنند، جدای از برخورداری از ماشین‌های ضد گلوله و حراست شخصی.
شخصیت‌های سیاسی بسیاری علی‌رغم این تهدیدات، شعارهایی با هدف حفظ منفعت این کشور و ایجاد تغییر در آن سر می‌دهند، کشوری که از فقر و فساد و عدم دفاع از حقوق محرومان رنج می‌برد.
بدون شک، رقابت بیش از دو هزار و ۵۰۰ نامزد بر سر ۲۴۹ کرسی پارلمانی، قابل تأمل است.
از سوی دیگر و به گزارش خبرگزاری فرانسه همزمان با آغاز رای گیری در افغانستان، از گوشه و کنار کابل شاهد سلسله انفجارهایی بود که مراکز رای گیری را به لرزه انداخت. از تعداد قربانیان این انفجارها هنوز گزارش دقیقی منتشر نشده است.