سازمان بهداشت عمومی انگلیس تصمیم گرفت تدابیر شدیدی علیه فست‌فودهایی که پیتزا را سرو می‌کنند، اتخاذ کند تا مقدار کالری موجود در هر یک پیتزا را مطابق استاندارد دولتی به مشتریان عرضه کنند.

به گزارش الشرق الاوسط، طبق استاندارد هر پیتزا نباید بیش از ۹۲۸ کالری داشته باشد، البته این استاندارد نیز به تناسب، بر تمام انواع فست‌فودها در این کشور اعمال خواهد شد و کالری این نوع غذاها را به ۶۹۵ کالری کاهش می‌دهد.

قرار است در بهار سال آینده تمام تدابیر قانونی ویژه این موضوع اعلام شود و مسئولان جلسات خود را با فروشندگان و تولیدکنندگان مواد غذایی برای بررسی هرچه بیشتر آن ادامه می‌دهند.

مسئولان تاکنون ساز و کار اجرای این قانون را توضیح نداده‌اند اما این تدابیر ممکن است علیه رستوران‌ها و فست‌فودهایی که به مقدار کالری تعیین شده در هر پیتزا پایبند نباشد، مالیاتی را در بر داشته باشد.

این طرح قانونی به منظور کاهش ۲۰ درصد از کالری موجود در غذاها تا سال ۲۰۲۴ است، همچنین جهت جلوگیری از چاقی به ویژه در کودکان است.

ارگان‌های دولتی انگلیس در گذشته تاکید داشتند برای مبارزه با چاقی، مردم باید از یک رژیم غذایی مناسب و سالم پیروی کنند.

این طرح در حالی اتخاذ می‌شود که آمارها نشان می‌دهد کودکان انگلیسی دچار چاقی بی‌سابقه‌ای شده‌اند، به گونه‌ای که کودکان در سنین بین ۱۰ تا ۱۱ سال از چاقی مفرط رنج می‌برند.