بیروت: نذیر رضا

ارتش لبنان و نیروهای یونیفل علیرغم کارشکنی‌های هوایی و زمینی اسرائیل، تنش مرزهای لبنان را کنترل کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، با اینکه رسانه‌ها با استناد بر کارشکنی‌های هوایی اسرائیل از افزایش تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان سخن گفته بودند اما رهبری ارتش لبنان با رد این اظهارات تأکید کرد وضعیت مرزها پایدار و تحت کنترل است و در حال مذاکره با یونیفل است تا وضعیت خط آبی را ثابت نگه دارد.
منابع آگاه از موضع «حزب‌الله» نیز ضمن اشاره به اینکه حزب‌الله همیشه نسبت به آمادگی دشمن برای حمله آگاه است، عنوان کردند داده‌های میدانی و سیاسی حاکی از بحرانی بودن امنیت در مرزهای جنوبی نیستند.
گفتنی است ارتش اسرائیل دو روز گذشته اقدام به ساخت دیوارهایی در مناطق مرزی لبنان کرد که باعث انزجار ارتش این کشور و نیروهای یونیفل شد و ژنرال استفانو دیل کول فرمانده کل نیروهای یونیفل دو مرتبه مناطق مرزی متشنج را بازرسی کرد.
دیل کول روز گذشته به همراه آنتونیو رومیرو رهبر بخش شرقی یونیفل به شهرک عدیسه در جنوب لبنان سفر کرد و از نزدیک شاهد اقدامات رژیم صهیونیستی در این منطقه لبنانی بود که اشغال کرده‌است.
همزمان با حضور فرمانده یونیفل، یک گشت نظامی رژیم صهیونیستی در جاده نظامی موازی دیوار فنی مشاهده شد. فرمانده یونیفل همچنین با بازدید از موضع گردان اندونزیایی یونیفل در شهرک عدشیت القصیر در جریان آخرین وضعیت منطقه قرار گرفت.
منابعی امنیتی نیز عنوان کردند تهدیدهای ارتش لبنان و مسلح بودن آن به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، باعث شد ارتش اسرائیل تجهیزات خود را در از منطقهٔ المحافز در العدیسه خارج و ساخت دیوار سیمانی را متوقف کند.
این منابع همچینن اعلام کردند دیل کول برای منع تنش در دو طرف خط آبی و متوقف کردن تنش که ناشی از اصرار اسرائیل به ساخت دیوار در این منطقهٔ لبنانی است، تماس‌هایش را با اسرائیل و لبنان ادامه می‌دهد.