Categories: خبر

پلیس اینترنتی اروپایی در «توییتر» برای محاصره رهبران جذب نیرو برای «داعش»

«یوروپل» به «الشرق الأوسط»: کارشناسانی داریم که عربی سخن می گویند و ۱۰۰ هزار توییت را پیگیری می کنند

حساب های کاربری داعش در رسانه های ارتباط جمعی برای جذب سربازان جدید – الشرق الأوسط

پلیس اروپایی (یوروپل) تصمیم گرفت یک واحد تخصصی برای پیگیری بین ۴۰ تا ۵۰ هزار حساب کاربری در شبکه های ارتباط جمعی، مرتبط با سازمان تروریستی داعش، راه اندازی کند که برای جذب مبارزان جدید و ترویج تبلیغاتی سازمان به کار گرفته می شوند.

این واحد که یوروپل آن را مدیریت خواهد کرد و مرکز آن در لاهه قرار دارد، فعالیت خود را از اول ماه جولای (تیر ماه) آینده آغاز خواهد کرد. این واحد قصد دارد حساب های کاربری سران سازمان در رسانه های ارتباط جمعی را بسته و از بین ببرد. خانم ورجینیا ویکرز سخنگوی یوروپل روز گذشته به «الشرق الأوسط» گفت : «کارشناسانی داریم که به زبان عربی سخن می گویند و می توانند روزانه ۱۰۰ هزار توییت را که تلاش می کنند مبارزان خارجی را جذب کنند، پیگیری کنند. علاوه بر این کارشناسان دیگری داریم که به زبان های ترکی، فارسی و دیگر زبان ها سخن می گویند و تمامی این ها در طرح مبارزه با عملیات استخدام و جذب جنگجو صورت می گیرد».

این تیم که در ابتدا از ۱۵ تا ۲۰ عضو تشکیل خواهد شد، بر روی چهره های کلیدی که هزاران توییت را منتشر می کنند و حساب های کاربری برای جذب جنگجویان به عراق و سوریه و جذب زنانی برای افراطی ها را مدیریت می کنند، تمرکز خواهند کرد.

از زمانی که «داعش» مسلمانان را به «دولت خلافت» مورد ادعای خود، که یک سال پیش آن را اعلام کرد، فرا خواند، تعداد مبارزان خارجی افزایش یافت و بنا به گزارش سازمان ملل، طی نه ماه ، تا آوریل (فروردین ماه)، این میزان بالغ بر ۷۱ درصد شد. توییت هایی که عناصر «داعش» آن را منتشر می کنند نزدیک به ۵۰ هزار حساب ویژه در «توییتر» است که با شخصیت های افراطی در عراق و سوریه ارتباط دارند.

مرحله امروز نیازمند دفع خطر تروریسم منتشر شده در دنیای مجازی ، با استفاده از روش های روانی است که بر کشتن ایده ها فعالیت کند.

الشرق الاوسط:
Related Post