Categories: خبر

اولین عملیات تبادل اسرا در عدن… یک روز خونین در جنوب

 جنگ در تعز و ضالع شلعه ورتر می شود… ائتلاف خانه های رهبران حوثی در صنعا را بمباران می کند

مقاومت مردمی در شهر عدن موفق شد با میانجی گری برخی از رهبران و شخصیت های یمنی، اولین عملیات تبادل اسرا، با گروه حوثی و نیروهای علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن و هم پیمان آن ها، را انجام دهد.

بنا به گفته منابع آگاه، پس از چند هفته مذاکره، مقاومت مردمی موفق شد ۴۰ اسیر را باز گرداند. در بین اسیران رهبران و شخصیت هایی از عدن وجود داشتند که بیش از ۸۰ روز را در زندان حوثی ها گذرانده بودند.

در زمینه میدانی، جنوب یمن، پس از کشته شدن نزدیک به ۴۰ نفر طی نبردهای دایر بین شورشیان حوثی و نیروهای «مقاومت مردمی» شاهد روز خونینی بود. به طوری که طی بمباران های بی هدف در مناطق مسکونی در شهر عدن، ۷ غیر نظامی کشته و ۹۴ تن دیگر زخمی شدند که در میان آن ها زن و کودک بود. در همین حال نبرد در دو شهر تعز و ضالع شعله ور تر شد و ۳۲ نفر از مسلحان از هر دو طرف درگیر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

در همین راستا، شاهدان عینی به «الشرق الأوسط» گفتند که جنگنده های ائتلاف، در نزدیکی منطقه الروضه عملیات ارسال از طریق هوایی انجام دادند که احتمال می رود سلاح برای مقاومت باشد.

در صنعا پایتخت یمن نیز پس از حملات هوایی جنگنده های ائتلاف که تعدادی از خانه های رهبران حوثی را هدف قرار داد، صدای انفجارهای پی در پی به گوش رسید.

الشرق الاوسط:
Related Post