Categories: خبر

پادشاه عربستان سعودی: به یکپارچگی عربی و اسلامی علاقمندیم

ملک سلمان به مناسبت حلول ماه رمضان به مسلمانان تبریک گفت

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی

روز گذشته عربستان سعودی و چندین کشور اسلامی اعلام کردند هلال ماه رمضان امسال را رویت کردند و امروز دوشنبه اولین روز از روزه داری این ماه مبارک است.

به همین مناسبت ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی و شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد، و شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد به سران کشورهای جهان اسلام و رؤسای کشورهای عربی و شخصیت های برجسته دینی و سیاسی این مناسبت را تبریک گفتند و برای امت اسلامی و عربی و تمامی جهان خیر و رحمت و برکت آرزو کردند.

پادشاه عربستان در پیام تبریک خود به مسلمانان به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: «تمام جهان از آفت تروریسم شکایت می کند، که به شکل های گوناگونی از مرزها فراتر رفته و در روابط نفوذ کرد و میان مردم تفرقه افکند». ملک سلمان افزود: «اسلام دین رحمت و مهربانی و محبت و اعتدال است، و به صلح و عدالت و دوری از خشونت و افراط گرایی فرا می خواند، و ما در این ماه مبارک از خداوند می خواهیم امت اسلام و جهان را برای ریشه کن کردن این وبا یاری کند».

وی ادامه داد: «عربستان سعودی از زمانی که به دست ملک عبد العزیز بن عبد الرحمن تأسیس شد، وحدت اسلامی و تلاش برای متحد کردن ملت عرب و مسلمان را سرلوحه خود قرار داد، و علاقمند به تحقق آن است».

از سوی دیگر پادشاه سعودی دستور داد از مکان های آماده در ساختمان توسعه و فضاهای خارجی شمالی و غربی و جنوبی و بخش هایی از فضاهای شرقی در پروژه توسعه مسجد الحرام استفاده کنند.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post