ملک سلمان به مناسبت حلول ماه رمضان به مسلمانان تبریک گفت

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی

ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی

روز گذشته عربستان سعودی و چندین کشور اسلامی اعلام کردند هلال ماه رمضان امسال را رویت کردند و امروز دوشنبه اولین روز از روزه داری این ماه مبارک است.

به همین مناسبت ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان سعودی و شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد، و شاهزاده محمد بن سلمان جانشین ولیعهد به سران کشورهای جهان اسلام و رؤسای کشورهای عربی و شخصیت های برجسته دینی و سیاسی این مناسبت را تبریک گفتند و برای امت اسلامی و عربی و تمامی جهان خیر و رحمت و برکت آرزو کردند.

پادشاه عربستان در پیام تبریک خود به مسلمانان به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: «تمام جهان از آفت تروریسم شکایت می کند، که به شکل های گوناگونی از مرزها فراتر رفته و در روابط نفوذ کرد و میان مردم تفرقه افکند». ملک سلمان افزود: «اسلام دین رحمت و مهربانی و محبت و اعتدال است، و به صلح و عدالت و دوری از خشونت و افراط گرایی فرا می خواند، و ما در این ماه مبارک از خداوند می خواهیم امت اسلام و جهان را برای ریشه کن کردن این وبا یاری کند».

وی ادامه داد: «عربستان سعودی از زمانی که به دست ملک عبد العزیز بن عبد الرحمن تأسیس شد، وحدت اسلامی و تلاش برای متحد کردن ملت عرب و مسلمان را سرلوحه خود قرار داد، و علاقمند به تحقق آن است».

از سوی دیگر پادشاه سعودی دستور داد از مکان های آماده در ساختمان توسعه و فضاهای خارجی شمالی و غربی و جنوبی و بخش هایی از فضاهای شرقی در پروژه توسعه مسجد الحرام استفاده کنند.