Categories: ایران

وعده های اقتصادی کاندیداها در ایران شدت می گیرد

دسته اسکناس ده هزار تومانی. گتی ایمیجز

با تایید صلاحیت هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران، بحث درباره وعده های تبلیغاتی نامزدها هم بالا گرفته است و در این میان رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و مهار تورم مورد توجه ویژه قرار دارد.

محمد غرضی صبح روز پنج شنبه در سخنانی که خبرگزاری فارش منتشر کرده است دولت خود را دولتی ضد تورم خواند و گفت: دولت متورم، اشتغال و ازدواج ایجاد نمی‌کند. وی همچنین گفت دیگر “کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری شده اند شعار من را که ضد تورم است نمی دهند، من مدعی هستم که تورم را به صفر می رسانم.”

علی اکبر ولایتی دیگر نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ایران سه شنبه شب در سخنانی در شهر اهواز که خبرگزاری مهر آن را گزارش داده است گفت: “با برنامه‌ای که تنظیم کرده‌ام می توان تورم، گرانی و بیکاری کشور را در مدت ۱۰۰ روز مهار کرد.”

در این میان افرادی چون محسن رضایی، محمد باقر قالیباف یا علی اکبر ولایتی ظاهرا وعده های بسیار محتاطانه تری را مطرح کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس رضایی هیجدهم اردیبهشت در سخنانی در جمع دانشجویان در ملایر با بیان اینکه امروز روز شعار نیست، گفت: چهار سال آینده جزو سخت‌ترین دوران در کشور خواهد بود؛ کسی که حرف می‌زند، باید با برنامه‌ریزی حرف بزند، چراکه اقتصاد ایران دیگر تحمل وعده‌های غیرمنطقی را ندارد.

رضایی در این باره که اگر رئیس جمهور شود چه برنامه‌ای برای کشور خواهد داشت، گفت: برنامه‌ریزی من برای آینده کشور در سه محور کشاورزی، کنترل نقدینگی به سمت اشتغال و سرمایه‌گذاری و هدفمندی صنعت است.

محمد باقر قالیباف هم در گفتگویی با خبرگزاری تسنیم گفته است که اولویت اصلی اقتصاد باید بازگرداندن آرامش و ثبات باشد. وی گفته است که برنامه ای دقیق برای تحقق پیشرفت و عدالت و سامان دهی دو ساله اقتصاد دارد.

دراین میان علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه سابق و مشاور امور بین الملل رهبری در ایران رونق اقتصادی را منوط به روابط خارجی دانسته است. وی در سخنانی در ۲۹ فروردین ماه گذشته در اصفهان که خبرگزاری ایسنا آن را گزارش کرده، گفته است: “من با اطمینان می‌گویم اگر روابط خارجیمان اصلاح شود تمام امور کشور از جمله اقتصاد رو به بهبودی می‌رود.” ولایتی همچنین گفته است با ظرفیتی که در کشور وجود دارد، می‌توان ظرف مدت دو تا سه سال این خرابی‌ها و ویرانی‌های ایجاد شده را درست کرد.

الشرق الاوسط:
Related Post