شاهزاده فیصل بن سلمان: تأسیس مجتمع پتروشیمی به توسعه پایدار کمک می‌کند

وی در بازدید از استان ینبع بر نقش این پروژه در تنوع اقتصاد ملی تأکید کرد

شاهزاده فیصل بن سلمان بن عبد العزیز، امیر مدینه منوره گفت: «تأسیس مجتمع پتروشیمی با همکاری شرکت‌های سعودی «آرامکو» و «سابک» در شهر صنعتی ینبع، فرصت‌هایی برای تأسیس شرکت‌ها و کارخانه‌های کوچک و متوسط و جذب سرمایه‌های فراوان ایجاد خواهد کرد. این پروژه نقش مهمی در تنوع اقتصاد ملی و توسعه همه‌جانبه و پایدار ایفا خواهد کرد».
به گزارش الشرق الاوسط، وی روز گذشته در بازدید از استان ینبع گفت: «این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های جهان به‌شمار می‌رود. این طرح به همت متخصصان سعودی و با تکنولوژی بی‌سابقه‌ای راه‌اندازی می‌شود. فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تولیدی، بهترین گزینه استراتژیک در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی به‌شمار می‌رود».
وی در ادامه افزود: «طرح‌های این چنینی به تنوع منابع درآمد، تقویت ظرفیت‌های اقتصاد ملی، حمایت از رشد مناطق مختلف کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی کمک می‌کند».
علاء نصیف، مدیر اجرایی سابق کمیسیون سلطنتی در ینبع و مدیر اجرایی کنونی این کمیسیون در جازان با اشاره به پروژه تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی (COTC) گفت: «این طرح انقلابی در صنعت پتروشیمی جهان و یکی از بزرگترین پروژه‌های صنعتی و نفتی تاریخ پادشاهی سعودی است».
وی در این باره یادآور شد: «در این مجتمع سالیانه به‌طور متوسط ۹ میلیون تن مواد شیمیایی و روزانه تقریباً ۲۰۰ هزار بشکه دیزل تولید می‌شود».
نصیف در ادامه افزود: «این طرح در سال ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید و فرصت‌های جدیدی را در ۴ محور اساسی در صنایع تولیدی ایجاد خواهد کرد که عبارتند از: افزایش ارزش تولید نفت خام در پادشاهی عربی سعودی، مشارکت در تنوع اقتصادی، توسعه وفن آوری و ایجاد تکنولوژی‌های پیشرفته و همگام شدن با پیشرفت اقتصادی پایدار پادشاهی عربستان سعودی در برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰».
علاء نصیف تأکید کرد: «این پروژه ۳۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای جوانان سعودی ایجاد خواهد کرد».

الشرق الاوسط:
Related Post