وی در بازدید از استان ینبع بر نقش این پروژه در تنوع اقتصاد ملی تأکید کرد

شاهزاده فیصل بن سلمان بن عبد العزیز، امیر مدینه منوره گفت: «تأسیس مجتمع پتروشیمی با همکاری شرکت‌های سعودی «آرامکو» و «سابک» در شهر صنعتی ینبع، فرصت‌هایی برای تأسیس شرکت‌ها و کارخانه‌های کوچک و متوسط و جذب سرمایه‌های فراوان ایجاد خواهد کرد. این پروژه نقش مهمی در تنوع اقتصاد ملی و توسعه همه‌جانبه و پایدار ایفا خواهد کرد».
به گزارش الشرق الاوسط، وی روز گذشته در بازدید از استان ینبع گفت: «این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های جهان به‌شمار می‌رود. این طرح به همت متخصصان سعودی و با تکنولوژی بی‌سابقه‌ای راه‌اندازی می‌شود. فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تولیدی، بهترین گزینه استراتژیک در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی به‌شمار می‌رود».
وی در ادامه افزود: «طرح‌های این چنینی به تنوع منابع درآمد، تقویت ظرفیت‌های اقتصاد ملی، حمایت از رشد مناطق مختلف کشور و ایجاد فرصت‌های شغلی کمک می‌کند».
علاء نصیف، مدیر اجرایی سابق کمیسیون سلطنتی در ینبع و مدیر اجرایی کنونی این کمیسیون در جازان با اشاره به پروژه تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی (COTC) گفت: «این طرح انقلابی در صنعت پتروشیمی جهان و یکی از بزرگترین پروژه‌های صنعتی و نفتی تاریخ پادشاهی سعودی است».
وی در این باره یادآور شد: «در این مجتمع سالیانه به‌طور متوسط ۹ میلیون تن مواد شیمیایی و روزانه تقریباً ۲۰۰ هزار بشکه دیزل تولید می‌شود».
نصیف در ادامه افزود: «این طرح در سال ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید و فرصت‌های جدیدی را در ۴ محور اساسی در صنایع تولیدی ایجاد خواهد کرد که عبارتند از: افزایش ارزش تولید نفت خام در پادشاهی عربی سعودی، مشارکت در تنوع اقتصادی، توسعه وفن آوری و ایجاد تکنولوژی‌های پیشرفته و همگام شدن با پیشرفت اقتصادی پایدار پادشاهی عربستان سعودی در برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰».
علاء نصیف تأکید کرد: «این پروژه ۳۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای جوانان سعودی ایجاد خواهد کرد».