Categories: ایران

روزنامه‌های تهران؛ نتیجه نشست سران درباره ادلب نامشخص ماند

کانون توجه اغلب روزنامه‌های امروز ایران (۱۷ شهریور ماه ۹۷) به سمت رایزنی‌های رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه نشانه رفته است. این در حالی است که برخی دیگر از روزنامه توجهی به این موضوع نکردند و برخی دیگر صحبت‌های رهبر ایران در جمع خبرگان رهبری را پررنگ کرده‌اند.
به گزارش الشرق الاوسط، روزنامه دولتی ایران در تیتر بزرگی با عنوان «جنگ برای صلح» به نقل از اردوغان نوشته که «نمی خواهیم ادلب به دریای خون تبدیل شود» و به نقل از پوتین آورده «اولویت اول انهدام تروریست ها است».
روزنامه اصلاح‌طلب شرق نیز از «گره گشایی در غیاب آمریکا» گفته است.
در همین راستا روزنامه اعتماد صحبت های روحانی را تیتر کرده که گفته «ما برای صلح می جنگیم» البته این روزنامه از پوشش اظهارات رهبر ایران در دیدار با پوتین و اردوغان غافل نمانده. او گفته «قضایای سوریه و شکست آمریکا در آن نشان داد آمریکا مهار شدنی است».
روزنامه جوان نزدیک به بسیج نیز همگام با روزنامه نزدیک به دولت از نشست سران در تهران تعریف کرده و در تیتر نخست خود آورده: «آفتاب صلح شام از شرق طلوع کرد».
از سوی دیگر، روزنامه خراسان علیرغم اینکه تیتر اول خود با عبارت «توافق برای پاک‌سازی شام» را مثبت نگاشته اما از «مجادله دیپلماتیک پوتین و اردوغان و پا درمیانی روحانی» پرده برداشته است.
روزنامه تندروی کیهان اما بدون اشاره به نتایج این نشست در تیتر اصلی خود به انعکاس اظهارات رهبر ایران درباره «ضرورت مهار آمریکا» بسنده کرده است.
در ادامه، روزنامه آفتاب یزد در میان تیترهای اصلی جایی برای آن در نظر نگرفته است و در تیتر اصلی خود به «اختلاس و رشوه مسئولان» پرداخته است.
روزنامه صدای اصلاحات اما عکس اول خود را سوال برانگیز منتشر کرده به طوری که چهره دو رئیس جمهور مهمان را نصف و نیمه کار کرده است. این روزنامه همچنین از «پوشش ضعیف رسانه ملی در اجلاس تهران» انتقاد کرده است.
در این میان، روزنامه مردم‌سالاری ارگان حزب مردم سالاری بدون در نظر گرفتن دو رویداد مهم دیروز در تهران تیتر نخست خود را به کنگره این حزب اختصاص داده است.
روزنامه همدلی اما حرف جدیدی برای گفتن داشته و از «چالش بر سر آتش بس» خبر داده و نوشته: «ایران، ترکیه و روسیه بر سر مقابله با تروریست های ادلب در نهایت به نتیجه مشخص نرسیدند». این روزنامه نقل کرده «اردوغان خواستار آتش بس است اما پوتین این امکان را رد کرده است».
روزنامه همشهری بزرگترین موسسه رسانه ای ایران تیتر اصلی خود را به «احتکار کالا در ایران» اختصاص داده است.
روزنامه شهروند وابسته به هلال احمر نیز هیچ اشاره ای به این رویداد نکرده است.
الشرق الاوسط:
Related Post