درخواست ۲۷ میلیون دلاری داعش برای آزادی گروگان‌های سویدا

مذاکرات گروگان‌های سویدا با بالارفتن سطح مطالبات داعش شکست خورد
مذاکرات با داعش در خصوص گروگان‌های استان سویدا این بار هم نتیجه نداد.
به گزارش الشرق الأوسط، داعشی‌ها سقف مطالبات خود را در ازای آزادی گروگان‌ها بالا برده اند.
در این میان، تحصن خانواده‌های گروگان‌ها مقابل استانداری، با تیراندازی در ساختمان استانداری شکسته شد.
براساس گفته‌های دیده بان حقوق بشر در سوریه، بعد از گذشت ۱۱ هفته از ربوده شدن شهروندان «دومین جلسه از سومین دور مذاکرات گروهک تروریستی داعش با مقامات دولتی و نمایندگان سویدا با شکست روبه رو شد. دلیل آن افزایش تعداد آزادی زندانیان زن وابسته به خانواده‌های داعشی در زندان‌های دولت از ۳۸ نفر به ۶۰ نفر بود. به اضافه اینکه در ازای آزادی هر گروگان مبلغ یک میلیون دلار یا در واقع مجموع ۲۷ میلیون دلار درخواست کردند».
به گفته‌های دیده بان حقوق بشر به نقل از منابع موثق «گروهک تروریستی داعش همچنین با پیشنهاد نیروهای دموکراتیک سوریه برای آزادی  تعداد غیرمحدودی از  نیروهای او در ازای آزادی گروگان‌ها، خواستار آزادی زنانی وابسته به خانواده نیروهای خود شد که نزد نیروهای دموکراتیک سوریه زندانی هستند. در حالی‌که این پیشنهاد در ابتدا توسط داعش رد شده بود».
در این میان، تحصن خانواده‌های گروگان‌ها با تیرانداری و مداخله شیوخ شکسته شد.
در این باره خبرهای ضد و نقیضی منتشر شد برخی از به تعلیق درآمدن تحصن تا روشن شدن وضعیت گروگان‌ها خبر دادند و برخی دیگر از ادامه آن تا آزادی گروگان ها.
در این خصوص تحصن کنندگان بیانیه‌ای صادر کردند و تیراندازی در مقابل استانداری را محکوم کردند.
آنها تاکید کردند این اتفاق به ضرر اهداف تحصن بوده و باعث به خطر افتادن جان تحصن کنندگان می‌شود.
آنها اعلام کردند آمادگی جبران خسارت‌های وارده به ساختمان استانداری را در اثر تیراندازی دارند و بر ادامه تحصن مسالمت آمیز تاکید کردند.
تحصن کنندگان همچنین از تمام کسانی که با گروگان‌ها احساس همدردی می‌کنند خواستند تا آرامش خود را حفظ کنند و شأنیت و حساسیت این تحصن را حفظ کنند.
الشرق الاوسط:
Related Post