«ال‌کلاسیکو جهان» در سعودی برگزار می‌شود

جده میزبان دیدار تیم‌های فوتبال برزیل و آرژانتین

ریاض: طارق الرشید

پادشاهی عربی سعودی میزبان تورنمنت فوتبال چهارجانبه بین‌المللی با حضور تیم‌های ملی برزیل، آرژانتین، عراق و سعودی در ۱۲ اکتبر جاری (۲۰ مهر) خواهد بود.

به گزارش الشرق الاوسط، قرار است استادیوم بزرگ «جواهر درخشان» در شهر جده میزبان این تورنمنت باشد و دیدار اول بین تیم ملی برزیل و سعودی و دیدار دوم بین عراق و آرژانتین برگزار شود.
همچنین دیدار دو قدرت سنتی آمریکای جنوبی معروف به سلسائو یعنی آرژانتین و برزیل قرار است در روز ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) برگزار شود که در نوع خود در بین هواداران فوتبال یک «ال‌کلاسیکوی جهانی» به شمار می‌رود.
از طرفی دیگر، دیدار تیم ملی سعودی و عراق نیز برای هواداران جذاب خواهد بود چراکه این دو تیم از بزرگان فوتبال آسیا هستند.
این تورنمنت چهارجانبه در راستای آماده سازی هرچه بیشتر تیم ملی سعودی برای حضور در بازی‌های پایانی جام ملت های آسیا است که ماه ژانویه و فوریه (۴ ماه دیگر)، کشور امارات متحده عربی میزبان آن خواهد ‌بود.
تورنمنت مذکور تقریبا مشابه جام کنفدراسیون‌هاست که البته بنیان‌گذار آن کشور پادشاهی عربی سعودی در سال ۱۹۹۲ است، سپس فیفا در سال ۱۹۹۷ این تورنمنت را به عنوان یک جام رسمی در جدول جام‌های بین‌المللی تحت عنوان جام کنفدراسیون‌ها به ثبت رساند.
جام کنفدراسیون‌ها از اهمیت ویژه‌ای در بین کشورهای جهان برخوردار است که در رتبه دوم پس از جام جهانی قرار دارد.
تیم ملی برزیل قرار است اردوی طولانی مدت در سعودی برگزار کند. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال برزیل، فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی این کشور برای دیدارهای دوستانه اعلام شده، بیست و یکم سپتامبر (۲۹ شهریور) منتشر خواهد شد.
برزیل تابستان سال آینده در کشور خود میزبان رقابت های کوپا آمریکا خواهد بود و از همین حالا دیدارهای تدارکاتی خود را برای موفقیت در این رقابت ها آغاز کرده است.
سازمان ورزش سعودی تلاش دارد تا چرخه ورزشی این کشور را به سمت جهانی شدن سوق دهد و فوتبال این کشور را پیشرفته و حرفه‌ای تر کند.
این سازمان در نظر دارد با برگزاری تورنمنت‌های بزرگ و حرفه‌ای با تیم‌های مطرح جهان، مهره‌های جوان تیم ملی خود را بیشتر آماده کند تا بتواند در جام‌های آسیا و جهانی موفق‌تر ظاهر شود.

الشرق الاوسط:
Related Post