«تحت تعقیب» فیلمی که داغ دل را تازه می‌کند

«تحت تعقیب» دغدغه‌های مرحلهٔ سوم زندگی و خانهٔ سالمندان را روایت می‌کند

بیروت: فیفیان حداد

مرحلهٔ سوم زندگی دغدغهٔ بسیاری از ما است که آیا در آن چگونه خواهیم بود یا کجا آن را به سر می‌بریم یا حتی آرزو داریم در آن مرحله سربار کسی نباشیم. شاید حتی نمی‌دانیم که تنهایی سرنوشت ما در آن دوره باشد.
به گزارش الشرق الاوسط، از این رو است که نبال عرقجی کارگردان لبنانی «تحت تعقیب (wanted)» را در این باره ساخت.
در واقع این فیلم قصهٔ سالمندانی را در خانهٔ سالمندان نشان می‌دهد که سرنوشت آنها تنهایی است. وی این واقعیت تلخ را در قالب کمدی به تصویر می‌کشد.
شخصیت‌های اصلی این فیلم را بازیگران سرشناسی همچون سهام حداد، دعد رزق، جورج بو خلیل و جورج دیاب باز می‌کنند و بازیگران مهمان آن دیانا فاخوری، طونی بارود، پیر رباط، بدیع ابی شقرا، علی منیمنه و سام صلیبا هستند.
این فیلم ۹۰ دقیقه است و داستان پیرزنی را روایت می‌کند که در خانهٔ سالمندان خبر تخریب قبر همسرش زیر درخت زیتون را برای ساختن یک محل تجاری می‌شنود و به کمک دوستان خود سعی در جلوگیری از این اتفاق دارد؛ چرا که همچنان عاشق همسرش است که وصیت کرده‌بود زیر درخت زیتون دفن شود.
در این فیلم میریام کلینیک که نماینده قشر جوان است برای کمک به این سالمندان وارد عمل می‌شود.
کارگردان در این فیلم سعی دارد بر روی دلایلی که فرزندان والدین خود را در خانهٔ سالمندان قرار می‌دهند متمرکز شود و پیامی به جوانانی می‌دهد که از خودگذشتگی‌های والدین خود را فراموش کرده و حاضر به از خودگذشتگی برای آنها در مرحله‌ای نیستند که بیش از هر زمان در آن نیازمند محبت هستند.
عرقجی کارگردان فیلم نیز دلیل ساخت آن را تأثیر گذاشتن روی مخاطب عنوان کرد تا از طریق این سالمندان اهمیت حس انسانی را به مخاطب منتقل کند و بر اهمیت دوست داشتن و دوست داشته شدن متمرکز شود.
فیلم «تحت تعقیب «از روز ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) روی پرده‌های سینما می‌رود و قطعاً تأثیر بسیاری بر بیننده خواهد گذاشت.

الشرق الاوسط:
Related Post