Categories: خبر

برنامه ریزی «حزب الله» از یمن برای عملیات تروریستی در ریاض

دولت یمن در نظر دارد دخالت این سازمان لبنانی را به شورای امنیت ارجاع دهد

داوطلبان در حال توزیع کمک ها در صنعا پایتخت یمن – عکس از خبرگزاری فرانسه

یک تصویر ویدیویی که روز گذشته شبکه «الاخباریه» عربستان سعودی آن را پخش کرد، دست داشتن حزب الله در عملیات تروریستی در یمن، و همچنین برنامه ریزی برای هدف قرار دادن برخی شخصیت ها و منافع عربستان سعودی در ریاض را نشان می دهد.

این ویدئو یکی از رهبران حزب الله را نشان می دهد که به او «ابو صالح» گفته می شود و بر آموزش تعدادی از عناصر حوثی، جهت انجام عملیات تروریستی در خاک عربستان سعودی نظارت دارد که آن را عملیات « آسیب رساندن به سعودی » نامیده است.

در این ویدئو فرمانده حزب الله، برنامه ریزی برای ترور شخصیت های مهمی در ریاض از طریق عملیات تروریستی و بمب گذاری را فاش کرد و یکی از سربازان یمنی به او گفت این عملیات انتحاری است، در این هنگام «ابو صالح» پاسخ داد: « اما این یک عملیات شهادت طلبانه است».

در همین راستا، دولت یمن روز گذشته به طور رسمی حزب الله لبنان را به دخالت و مشارکت در نبردهای جاری در کشور در کنار شورشیان حوثی متهم کرد. راجح بادی سخنگوی دولت  گفت، دولت یمن دخالت های حزب الله و اقدامات تروریستی آن را در یمن به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد داد تا اقدامات قانونی و بین المللی در حق آن اتخاذ شود.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post