اردوغان برای ترک سوریه شرط گذاشت؛ اول برگزاری انتخابات بعد خروج از سوریه

(AP)

دیدار چاووش‌اوغلو و دی میستورا درباره سوریه
آنکارا: سعید عبدالرزاق
رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که آنکارا تا زمانی که در سوریه انتخابات برگزار نشده، این کشور را ترک نخواهد کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، رجب طیب اردوغان در همایشی در شهر استانبول گفت: بعد از اینکه مردم سوریه بتوانند انتخاباتشان را برگزار کنند، ما نیز سوریه را ترک و این کشور را به ساکنانش واگذار خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: آنکارا عملیات نظامی تحت عنوان «شاخه زیتون» در منطقه عفرین در شمال سوریه به منظور پاکسازی گروههای «تروریستی» با هماهنگی ارتش آزاد انجام داده است.
اردوغان گفت: ما از سه میلیون آواره سوری از آغاز بحران استقبال کردیم و با مسکو توافق کرده‌ایم که این آوارگان به کشورشان بازگردند. ما با مسکو برای دور کردن گروه‌های تروریستی از ادلب سوریه نیز توافق کرده‌ایم و هماهنگی کاملی بامسکو و ایران درباره ادلب داریم.
وی ادامه داد: ما را مردم ساکن ادلب دعوت کردند در عفرین هم همین طور و ما به دعوت مردم آنجا حضور یافته ایم هر چه از دستمان بر آمد، انجام دادیم و به اقدامات خود ادامه خواهیم داد.
رییس جمهوری ترکیه اضافه کرد: ۳.۵ میلیون غیرنظامی در شهر ادلب در معرض خطر بودند، ولی ما تلاش کردیم و با تدابیر و مذاکرات انجام شده در سوچی، آنکارا و تهران همراه با مقامات روسیه و ایران جلوی یک فاجعه را در آنجا گرفتیم.
از سوی دیگر، وزیر امور خارجه ترکیه با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.
مولود چاووش‌اوغلو در دیدار با استفان دی‌میستورا به بحث و گفتگو درباره مسئله سوریه پرداخت.
به گفته وزیر امور خارجه ترکیه، محتوای اصلی این گفتگوها بررسی روند حل مشکلات در سوریه و تعیین زمان برگزاری مذاکرات صلح در این کشور بود.
الشرق الاوسط:
Related Post