در نزدیکی منطقه تحت سلطه گروهک تروریستی داعش در شرق سوریه، نیروهای سوریه دموکراتیک کمین کرده و با سر دادن آوازهای حماسی طبق موعد به آخرین منطقه تحت محاصره جهادی‌ها حمله می‌کنند.
به گزارش الشرق الاوسط، ابراهیم الدیری رهبر نیروهای سوریه دموکراتیک گفته است داعش باید خط دفاعی خود را مستحکم کند چرا که ما آماده شکستن خط دفاعی آن و محو او از قسمت شرقی فرات هستیم.
نیروهای سوریه دموکراتیک از دوشنبه گذشته حمله نهایی خود را به آخرین سنگر داعش اعلام کرده است.
ائتلاف بین المللی علیه داعش نیز عنوان کرده که شمال شرق سوریه به موازات رود فرات و مرزهای آن با عراق را از وجود داعش پاکسازی می‌کند.
الدیری گفته است که این حمله برای ما و داعش حیاتی است. نیروهای داعش تا آخرین نفس از خود دفاع می‌کنند؛ چرا که همه بازمانده‌های این گروهک، انتحاری‎هایی هستند که زیر بار تسلیم شدن نمی‌روند.
نیروهای دموکراتیک سوریه، تعداد مبارزان داعش را حدود ۳۰۰۰ نفر عنوان کرده‌اند.
این گروهک سال گذشته در منطقه دیر الزور دو مرتبه مورد هجوم قرار گرفت.
این حملات یک مرتبه توسط نیروهای سوریه دموکراتیک به پشتیبانی آمریکا و بار دیگر توسط نیروهای نظام سوریه و به پشتیبانی روسیه صورت گرفت.
این گروهک بعد از اینکه مناطق تحت اشغال خود را از دست داد به این منطقه کوچک نزدیک مرزهای عراق اکتفا کرد.
معلوم نیست که آیا ابوبکر بغدادی سرکرده داعش به این منطقه متواری شده است ولی احمد ابوخوله رهبر شورای نظامی دیر الزور می‌گوید که فرماندهان اصلی داعش که عراقی هستند در این منطقه مستقر شده‌اند.
سخنگوی ائتلاف بین المللی علیه داعش نیز عنوان کرده دو تن از رهبران اصلی داعش که همه گمان می‌کنند متواری شده‌اند در این منطقه مستقر هستند.
بر اساس گزارش‌های دیده بان حقوق بشر در سوریه، از دوشنبه گذشته جنگ میان این دو گروه شروع شده که تاکنون در اثر آن ۴۶ داعشی و ۱۵ نفر از نیروهای سوریه دموکراتیک کشته شده‌اند.