جده: عائشه جعفری

ماریا کری خوانندهٔ آمریکایی و ستارهٔ موسیقی پاپ، اولین کنسرت خود را در سعودی با حضور ۱۰ هزار نفر در فضای باز شهرک اقتصادی ملک عبدالعزیز برگزار کرد.
به گزارش الشرق الاوسط، این کنسرت در حاشیهٔ جام بین‌المللی حرفه‌ای‌های گلف سعودی برگزار شد.
کری از بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین ستاره‌های پاپ دنیا است که جوایز بین‌المللی زیادی کسب کرده‌است.
وی از حضور در سعودی و اجرای کنسرت برای زنان و مردان آن برای اولین بار ابراز خوشحالی کرد و ۱۸ ترانه از ۴ آلبوم خود خواند که با استقبال حاضران روبرو شد.
اولین کنسرت حاشیهٔ جام بین‌المللی حرفه‌ای‌های گلف سعودی را «داش» دیجی سعودی شروع کرد و «تییستو» دی جی هلندی به پایان رساند.
این جام روز گذشته در دهکدهٔ خانوادگی گلف در کنار زمین‌های «گلف رویال گرینز» برگزار شد.
آمفی‌تئاتر دهکده میزبان دیدارهایی با ستارگان مسابقات است و در این دهکده ماشین‌های غذا و مکان بازی برای کودکان وجود دارد.
در حاشیه این جام برنامه‌ای تحت عنوان «لابیرنت مسک» برگزار می‌شود که عبارت است از چالشی که مهارت‌های آیندهٔ کارآفرینان را ارزیابی می‌کند و کسانی که در آن برنده می‌شوند به مسابقات جهانی آن راه پیدا می‌کنند.
از دیگر فعالیت‌هایی که در حاشیهٔ این جام برگزار می‌شوند کنسرت‌هایی است که ستاره‌هایی همچون ماریا کری، تییستو و شان پال و بلقیس خوانندهٔ خلیجی برگزار می‌کنند.
در راستای اصلاحات جاری در سعودی، برای اولین بار دسامبر سال گذشته سینما‌های عمومی در سعودی باز شدند و در رویداد‌های مختلف موسیقی، هنرمندان سر‌شناسی از انریکه ایگلسیاس گرفته تا بلک‌آید پیز روی صحنه رفتند.