خالد بن سلمان سفیر سعودی در ایالات متحده آمریکا عنوان کرد توافقنامه استکهلم که میان گروه های یمنی امضا شد بارها در حال نقض از سوی شبه‌نظامیان حمایت شده از جانب ایران است.
به گزارش الشرق الاوسط، وی از جامعهٔ جهانی درخواست کرد تا اقدامات لازم برای تضمین اجرای کامل این توافق جهت تحقق صلح در یمن را انجام دهد.
وی در توئیتی اظهار کرد: «شبه‌نظامیان حوثی حمایت شده از سوی ایران بر ادامهٔ رنج و بدبختی ملت یمن اصرار دارند».
وی افزود: شبه‌نظامیان حوثی به عدم اجرای توافقنامه استکهلم بسنده نکردند، بلکه به حملات مسلحانه خود از جمله حمله با هواپیمای بدون سرنشین، بمباران مناطق مسکونی وپرتاب موشک‌های بالستیک به سمت سعودی ادامه دادند.
وی بر پایبندی ائتلاف عربی حامی مشروعیت دولت قانونی یمن به اجرای توافقنامه تأکید کرد و از سازمان ملل متحد خواست تا طرفی که در پایبندی به تدابیر اعتماد سازی برپایه توافق استکهلم ناکام ماند را معرفی کند.
وی گفت: سازمان ملل باید به وضوح مشخص کند کدام طرف مسئول حمله به خودروهای زرهی حامل پاتریک کامرت ناظر ارشد سازمان ملل متحد است.
وی با اشاره به اینکه حوثی‌ها از قانون تخطی کرده و اهمیتی به سرنوشت میلیون‌ها یمنی نمی‌دهند عنوان کرد این موضوع ضرورت اعمال فشارهای مضاعف جهانی به آنها جهت پایبندی به اجرای توافقنامه را تأکید می‌کند.