یهودیان اروپا و آمریکا یک لیست سیاه از ضدیهودیان و جنبش تحریم اسرائیل تهیه می‌کنند

رهبران سازمان‌های یهودی در دو کنفرانس جداگانه در بروکسل و نیویورک، برنامه‌ای برای مبارزه با یهودی ستیزی و تحریم اسرائیل، در قاره‌های اروپا و آمریکا طراحی کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، آنها یک لیست سیاه از اسامی احزاب، جنبش‌ها و رهبران سیاسی که فعالیت‌ها و اظهارات ضدیهودی دارند، تهیه کردند و خواستار بازخواست قانونی یا عمومی آنها شدند.
خاخام مناخیم مارگولین، رئیس انجمن یهودیان اروپا که ریاست کنفرانس بروکسل را بر عهده داشت، گفت: «ضد یهودیت نازی جدید بار دیگر سر برآورده است و با صدایی بلند سخن می‌گوید. احزاب طرفدار این حرکت آشکارا به فعالیت‌های نژادپرستانه خود می‌پردازند و بخشی از مردم را به سوی خود جذب کرده و هر روز قدرتشان بیشتر می‌شود، این در حالی است که دولت‌ها هیچ گونه موضع قوی برای مقابله با آنها ندارند، بنابراین آینده یهودیان اروپا رو به فنا است».
وی در کنفرانسی که در روز چهارشنبه برگزار شد، افزود: «کشورهای اروپایی بر سر دو راهی قرار گرفته‌اند و هیچ‌کس نمی‌داند چه اتفاقی در انتخابات آینده در سال ۲۰۱۹ رخ خواهد داد».
جیمز آفورد، رئیس هئیت شرکت کننده از ایتالیا، در خصوص پیروزی جرمی کوربین، نماینده حزب کارگر در انتخابات ریاست‌جمهوری انگلیس هشدار داد و گفت: «نباید این اتفاق بیفتد. یهودیان هر روز در معرض آزار و اذیت قرار می‌گیرند».
گیدئون فلیتر، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این کنفرانس گفت: «۹۰ درصد یهودیان انگلیس به حزب کارگر رأی نخواهند داد. ۴۰ درصد آنها نیز اعلام کرده‌اند که به دلیل گسترش ضد یهودیت در انگلیس، این کشور را ترک خواهند کرد».
حاضرین در این کنفرانس با تنظیم سندی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری در کشورهای اروپایی خواستند به مبارزه با ضد یهودیت و تحریم اسرائیل بپردازند، به قانون سازمان ملل درخصوص یهودستیزی پایبند باشند و با احزاب و گروه‌های ضد یهودیت همکاری نکنند.
در نیویورک نیز کنفرانسی با عنوان «چالش دانشجویان برای مبارزه با ضد یهودیت و ضد صهیونیست» با حضور ۳۰۰ نفر از نمایندگان سازمان‌های یهودی آمریکا و رهبران جنبش یهودیان جهان برگزار شد.
دانی دیان، کنسولگر اسرائیلی گفت: «حملات و توهین‌های کلامی و فیزیکی کوچک به سرعت بیشتر و بزرگتر خواهد شد، لذا نمی‌توان سکوت کرد. سیاستمداران همه احزاب و جریان‌ها در آمریکا باید تمام تلاش خود را بکنند تا این مشکل در نطفه خفه شود. ما هیچ‌گاه گمان نمی‌کردیم ضد یهودیت در آمریکا به‌وجود بیاید، اما این اتفاق افتاده‌است. حملاتی مانند حمله تروریست آمریکایی به یهودیان در پیستبورگ که به کشته شدن ۱۰ تن منجر شد، یک نشانه خطرناک است».