«بانک تجاری ابوظبی»، «بانک اتحاد ملی» و «بانک الهلال» یک نهاد بانکی جدید تشکیل می‌دهند

ابوظبی: الشرق الأوسط

هیأت مدیره های «بانک تجاری ابوظبی» و «بانک اتحاد ملی» دستور موافقت با ادغام دو سازمان بانکی را صادر کردند.
به گزارش الشرق الاوسط، این ادغام پس از موافقت مسئولان سازمانی و سهامداران طی هفته‌های آتی صورت می‌گیرد که پس از آن نهاد ادغام شدهٔ جدید اقدام به خرید «بانک الهلال» می‌کند.
بر اساس بیانیه بانک تجاری ابوظبی و بانک اتحاد ملی، مجموعهٔ بانکی جدید با نام بانک تجاری ابوظبی ادامه فعالیت می‌دهد و همچنان از حمایت سازمانی شورای سرمایه‌گذاری ابوظبی بهره‌مند می‌شود، بانک الهلال نیز از اسم و علامت کنونی خود استفاده می‌کند و به عنوان یک واحد جداگانهٔ بانکداری اسلامی در گروه جدید فعالیت خواهد کرد.
در این بیانیه آمده‌است، این معامله به ایجاد یک سکوی ایده‌آل برای حمایت از رشد فعالیت‌های بانک در بخش‌های خدمات بانکی افراد و شرکت‌های سنتی و اسلامی کمک خواهد کرد و هدف استراتژیک بانک جدید، افزایش سهم بازار خود با اولویت دادن به برتری در خدمات مشتری و ادامه نوآوری در توسعه محصولات و خدماتی است که از طریق کانال‌های بانکی دیجیتالی ارائه می‌دهد.
بدین ترتیب بانک تجاری ابوظبی از لحاظ بزرگی تبدیل به سومین سازمان مالی در امارات و پنجمین سازمان بانکی در شورای همکاری خلیج با مجموع دارایی ۱۱۴ میلیارد دلار می‌شود.
هدف بانک جدید استفاده از پتانسیل کسب و کار قوی خود برای افزایش توانایی‌اش در تأمین مالی و حمایت از تجارت، کمک به رشد و تتوع اقتصادی در امارات متحده عربی، افزایش سرمایه‌گذاری در منابع انسانی، فناوری و زیرساخت‌ها است.
گفتنی است، شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی این اقدام را هم‌سو با چشم‌انداز دولت امارات عنوان کرد و از آن به عنوان مجموعهٔ قدرتمند بانکی یاد کرد که داراری توانایی‌های انسانی و مالی بالایی است که رقابتی بودن اقتصاد ملی را تقویت کرده و در تحقق اهداف آیندهٔ آن کمک می‌کند.