داعش مسئولیت حمله انتحاری در کابل را پذیرفت

إسلام آباد: جمال إسماعیل

گروه طالبان صبح امروز پنجشنبه با حمله به پاسگاه امنیتی در شمال شهرستان آب کمری بادغیس قصد سقوط این پاسگاه امنیتی را داشتند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبرو شدند که در این رویداد ۱۱ سرباز ارتش در حمله طالبان کشته شدند.

به گزارش الشرق الاوسط، آریانا نیوز گزارش داد که نقیب الله امینی سخنگوی پولیس بادغیس در این باره گفته پس از آنکه نیروهای کمکی اردوی ملی به کمک این سربازان اعزام شدند در مسیر راه با کمین طالبان روبرو شدند که در نتیجه یازده سرباز اردوی ملی جان باخته اند.

از سوی دیگر، شمار قربانیان دو انفجار انتحاری شامگاه چهارشنبه در غرب کابل، به دستکم ۲۰ کشته و ۷۰ زخمی رسید.

این خبر توسط نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام شد. او افزود که احتمال دارد شمار تلفات باز هم افزایش یابد.

این دو انفجار در فاصله‌ای کم از یکدیگر در نزدیکی سالن ورزشی «میوند» در منطقۀ دشت برچی و زمانی روی داد که در داخل سالن مسابقات ورزشی در حال برگزاری بود.

به گفته شاهدان در اولین انفجار، مهاجم ابتدا به سمت نگهبان سالن شلیک کرده و او را کشته و سپس خود را منفجر کرده است. بنا بر اعلام آقای رحیمی این حادثه دست‌کم ۸ کشته و ۲۲ زخمی برجای گذاشته است.

انفجار دوم زمانی روی داد که شمار قابل توجهی از خبرنگاران و نیروهای پلیس در محل جمع شده بودند و مهاجم انتحاری در زمان بازرسی‌های پلیس خود را منفجر کرده است.

گفته می‌شود که این انفجار نیز قربانیانی به ویژه در میان خبرنگاران برجای گذاشته است.

در همین رابطه بار دیگر داعش مسئولیت حمله خونین به دست برچی را بر عهده گرفت.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که این گروه حمله به اهداف غیرنظامی در این کشور را به‌شدت محکوم می‌کند.