یک نماینده پارلمان کویت به ۷ سال زندان محکوم شد

یک نماینده پارلمان کویت به ۷ سال زندان محکوم شد

کویت: «الشرق الاوسط»

دادگاه تجدیدنظر کویت روز گذشته با حکم غیابی، ولید الطبطبایی نماینده پارلمان این کشور را به ۷ سال زندان همراه با کار محکوم کرد. جرم وی «نزدیکی» با همسر مطلقه‌اش به مدت یک سال بود، این در حالی است که همسرش از طلاق خود اطلاعی نداشت.
به گزارش الشرق الاوسط، ناصر العتیبی وکیل همسر سابق الطبطبایی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «دادگاه تجدیدنظر حکمی که از سوی دادگاه اول در سال ۲۰۱۸ صادر شده بود را تأیید کرد. این حکم سیاسی نیست و موکل من به حقوق خود رسید، چرا که این اقدام الطبطبایی در زمینه سوء استفاده و نزدیکی با مکر و حیله از نظر شرع و قانون جرم شناخته می‌شود».
بنا به اظهارات وکیل، الطبطبایی در سال ۲۰۰۹ با همسرش ازدواج کرده و ثمره ازدواج آنها یک دختر است. همسر کویتی وی یک سال پس از طلاق، یعنی در سال ۲۰۱۷ و هنگامی که از همسرش در خصوص امتناع از دادن نفقه به خود و دخترش شکایت کرد، متوجه طلاق خود شد.
این حکم پس از تشخیص گروه کارشناسان در خصوص صحت ادله شاکی در زمینه استمرار روابط بین زوجین پس از طلاق از جمله عکس و پیام‌های عاشقانه الطبطبایی به همسرش در واتساپ، صادر شد.
گفتنی است الطبطبایی در حال حاضر در خارج از کویت به سر می‌برد و به دلیل حمله به مجلس ملی در نوامبر ۲۰۱۱ به ۳ سال و نیم زندان محکوم شده‌است.

الشرق الاوسط:
Related Post