Categories: خبر

یک مسؤل یمنی: ۵ ایرانی نبردها را در صنعا هدایت می کنند

خبرهایی مبنی بر کشته شدن فرمانده میدانی شبه نظامیان حوثی در صنعا به علت اصابت

یکی از مبارزان مقاومت مردمی یمن خود را برای پرتاب خمپاره به سوی حومه مأرب بر ضد شبه نظامیان حوثی آماده می کند – عکس از خبرگزاری فرانسه

یکی از حوثی هایی که چند روز پیش توسط نیروهای مقاومت مردمی در عدن به اسارت در آمده بود فاش کرد که ۵ فرمانده نظامی ایرانی رهبری شبه نظامیان حوثی در عدن را به عهده دارند. یکی از رهبرانی مقاومت مردمی جنوب به «الشرق الأوسط» گفت: اعترافات فردی که در شهرک الخضرا دستگیر شد اولین باری نیست که درستی دخالت ایران در حمایت از شبه نظامیان حوثی درگیر جنگ در عدن را تأکید می کند، پیش از این افرادی از نیروهای وفادار به رئیس جمهور سابق و شبه نظامیان حوثی توسط مقاومت مردمی اسیر شده بودند و به صراحت از شخصیت های ایرانی و عربی نام برده بودند که کار ترجمه از زبان فارسی به عربی را داشتند.

در همین راستا، خبرهایی از کشته شدن ابو علی الحاکم مرد دوم حوثی ها و فرمانده میدانی آن ها، در اثر جراحات وارده به وی طی بمباران موشکی چند روز پیش در صنعا منتشر شده است. منابع محلی به «الشرق الأوسط» گفتند که الحاکم طی بمباران هوایی جنگنده های ائتلاف در منطقه سعوان در شرق صنعا، که در روز اول ماه می (اردیبهشت) مجروح شده بود. اطلاعات رسیده نشان می دهد که الحاکم در بیمارستان «۴۸» وابسته به گارد ریاست جمهوری بستری شده بود. بنا به اطلاعاتی که «الشرق الأوسط» به دست آورد، الحاکم در ایران زیر نظر سپاه پاسداران ایران و همچنین در بیروت در صف های شبه نظامیان حزب الله تحت آموزش های فشرده ای قرار گرفته بود.

تنها چند روز پس از اعلام آتش بس انسانی که در همان ساعات اولیه توسط شبه نظامیان حوثی و نیروهای وابسته به صالح نقض شد، مقاومت مردمی توانست پیشرفت های قابل توجهی در جبهه های عدن، ضالع و شبوه به دست آوردند. علاوه بر این طی دو روز گذشته نقض توافقنامه آتش بس توسط شبه نظامیان ادامه یافت، به طوری که از ورود کاروان های امداد رسانی جلوگیری کرده و مانع ورود آنها به مناطق مصیبت زده از جنگ شدند.

الشرق الاوسط:
Related Post