Categories: خبر

یک فرمانده نظامی یمنی به «الشرق الأوسط»: عملیات آزاد سازی صنعا در ماه سبتامبر

رئیس ستاد یمن: ۸۰% از سلاح های رئیس جمهور سابق را منهدم کردیم

کودکی یمنی که پس از زخمی شدن طی درگیری ها بین شبه نظامیان حوثی و نیروهای مقاومت حامی هادی در تعز تحت درمان قرار گرفته است – عکس از خبرگزاری فرانسه

سرلشکر سیف الضالعی، معاون رئیس ستاد نیروهای ارتش ملی حامی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن و مشروعیت قانونی این کشور، گفت که تدارکات برای اجرای عملیات آزاد سازی صنعا پایتخت یمن از چنگ شبه نظامیان حوثی و نیروهای متحد آن ها علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق، در حال انجام است. الضالعی در اظهاراتی ویژه به «الشرق الأوسط» پیش بینی کرد که عملیات پس از تعطیلات عید قربان که در ماه سبتامبر آینده است آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر، سرلشکر محمد المقدشی، رئیس ستاد ارتش ملی یمن به «الشرق الأوسط» گفت که فرماندهی نظامی حامی مشروعیت در یمن، در روزهای اخیر کارشناسانی از ایران و عناصری از «حزب الله» به علاوه تعدادی افراد از ملیت های دیگر را به اسارت در آورد.

سرلشکر محمد المقدشی توضیح داد که ارتش ملی مجموعه ای از اسرا و فرماندهان حامی صالح و شورشیان در تعز و البیضا و مأرب را دستگیر کرد.

در عین حال، سرلشکر مقدشی تأکید کرد که فرماندهی نظامی حامی مشروعیت، تحرکات صالح را زیر نظر گرفت که برای جلوگیری از مورد هدف قرار گرفتن حملاتی که نیروهای ائتلاف حامی مشروعیت در یمن انجام می دهند، به عمد در میان مردم پناه می گیرد. وی اشاره داشت که ۸۰% از زرادخانه تسلیحاتی صالح منهدم شده است.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post