بازداشت هایی در ترکیه در پی انفجارها.. ۳ روس در میان افراد تحت بازداشت

سوری ها در حال قرار دادن گل و شمع در میدان استانبول برای همدردی با قربانیان حمله – عکس از خبرگزاری فرانسه

سوری ها در حال قرار دادن گل و شمع در میدان استانبول برای همدردی با قربانیان حمله – عکس از خبرگزاری فرانسه

در پی حملات انتحاری که میدان «سلطان احمد» در قلب استانبول را هدف قرار داد و ده کشته از گردشگران آلمانی بر جای گذاشت، ترکیه روز گذشته جنگ بر ضد سازمان داعش را تا از بین بردن آخرین فرد تروریست اعلام کرد.

افکان آلا وزیر کشور ترکیه روز گذشته تأکید کرد نام انتحاری سوری که حمله را انجام داد، در اداره مهاجرت ترکیه به ثبت رسیده بود، اما در لیست مظنونان به افراط گرایی نبود. وی در یک کنفرانس خبری مشترک با توماس دی میتسیره همتای آلمانی خود افزود: « مقامات ترکیه در چارچوب تحقیقات درباره  بمب گذاری تروریستی موفق شدند یک مظنون را دستگیر کنند».

احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز در تصریحاتی جداگانه اعلام کرد پلیس در چارچوب تحقیقات حمله چهار نفر را بازداشت کرد. «خبرگزاری ترکی دوگان» به نوبه خود ذکر کرد کنسولگری روسیه در شهر آنتالیا تأکید کرد سه روسی مظنون به ارتباط با سازمان داعش بازداشت شدند. این خبرگزاری افزود پلیس در بازرسی آپارتمان هایی که مظنونان در آن ها اقامت داشتند، مدارک و دیسک های دیجیتال مصادره کرد.

در همین راستا، رسانه های ترکیه روز گذشته خبری را منتشر کردند که مفاد آن این بود که یک خانم به نام سیبال شاتر اوغلو که راهنمای تور است و همراه گردشگران آلمانی بود، مانع کشته شدن تعداد بیشتری از گردشگران شد.  روزنامه ها نوشتند که این راهنمای تور به هنگام دیدن شخصی که جزو کاروان نبود و با شنیدن صدای عجیبی شبیه به صدای کشیدن سوپاپ اطمینان یک بمب، با زبان آلمانی فریاد کشید: «فرار کنید».