مرد اسد با «المستقبل» تماس گرفت تا «چیزی بگوید»

عکس رستم غزاله در دسامبر 2011 در هنگام سخنرانی برای رسانه ها در پی بازدید از یک مرکز امنیتی در دمشق که مورد هجوم عملیاتی انتحاری قرار گرفت (عکس از خبرگزاری فرانسه)

عکس رستم غزاله در دسامبر ۲۰۱۱ در هنگام سخنرانی برای رسانه ها در پی بازدید از یک مرکز امنیتی در دمشق که مورد هجوم عملیاتی انتحاری قرار گرفت (عکس از خبرگزاری فرانسه)

تنها چند روز پس از درگذشت سرلشکر رستم غزاله رئیس بخش امنیت سیاسی سوریه که به «مرد» بشار اسد در لبنان مشهور بود، سعد الحریری نخست وزیر سابق لبنان و رهبر جنبش المستقبل فاش کرد که غزاله پیش از کشته شدن با این جنبش تماس گرفته بود.

الحریری، در جلسه گفتگوی ویژه در واشنگتن گفت: «غزاله درست یک روز پیش از آنکه مورد هدف قرار بگیرد، با یکی از اشخاصی که می شناسم تماس گرفت و شماره تلفن جنبش المستقبل را به او دادیم. وی می خواست از طریق آن تماس بگیرد و چیزی بگوید ولی فرصت این کار را پیدا نکرد».

غیر از آنچه غزاله می خواست بگوید، گمان می رود که رژیم سوریه پشت قتل او باشد و این کار در راستای ترور کسانی است که نام آن ها در تحقیقات بین المللی ویژه ترور رفیق الحریری نخست وزیر پیشین لبنان است و در دفتر خاطرات غزاله وجود دارد.

مصطفی علوش یکی از رهبران جنبش المستقبل به «الشرق الأوسط» گفت: «دفتر خاطرات غزاله اینک در خارج از سوریه است و در صورت فاش شدن، شاید مفید واقع شود».