تاکید سعودی بر حمایت از حقوق کودکان یمنی
صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) ضمن قدردانی از تلاش‌های پادشاهی عربی سعودی در ارائه کمک به کودکان یمنی تاکید کرد: کمک‌های سعودی نیازهای اساسی کودکان یمنی را برآورده کرده است.
به گزارش الشرق الاوسط، سازمان ملل که مقر آن در ژنو است، روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد سعودی با ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غیرنظامیان و کودکان در معرض بحران در یمن با یونیسف همکاری می‌کند.
در ادامه یونیسف اعلام کرد که حدود دو میلیون کودک یمنی قادر به ثبت نام در سال جدید تحصیلی نیستند.
یونیسف افزود: چهار میلیون کودک یمنی نیز به دلیل فقدان معلم‌ در دوران تحصیل با مشکل مواجه می‌شوند.
این سازمان با اشاره به فعالیت های ارزنده مرکز امدادرسانی و اقدامات انسان‌دوستانه ملک سلمان افزود: با همکاری این مرکز تاکنون مراکز بهداشتی و درمانی سیار زیادی راه اندازی شده است
از سوی دیگر نمایندگی دایم سعودی در سازمان ملل متحد تاکید کرد که سعودی به حمایت از کودکان و تضمین حقوق انسانی، اجتماعی، تربیتی و اقتصادی آنها توجه و اهتمام ویژه داشته و معتقد است که صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نقش انسانی ارزنده و بزرگی را در تامین حاضر زیبا و آینده درخشان برای تمامی کودکان جهان، ایفا می کند.
خالد منزلاوی افزود: پادشاهی عربی سعودی همچنان در کنار یونیسف ایستاده و از این سازمان در راستای انجام ماموریت هایش دستگیری و حمایت می کند.
نمایندگی دایم کشورمان در سازمان ملل متحد اضافه کرد که همکاری میان سعودی و یونیسف موضوع تازه ای نیست، بلکه از تاریخ همکاری میان دو طرف؛ سال های زیادی می گذرد و سعودی همواره از برنامه های انسانی و توسعه ای این سازمان پشتیبانی کرده است.
وی افزود: مجموع سهمیه های مالی سعودی به یونیسف جهت حمایت از کودکان در سراسر جهان به ۲۶۰ میلیون دلار رسیده است.