سردبیر روزنامه به «الشرق الأوسط»: تلاش می کنند ما را بترسانند

یک زن ترک از جمله تظاهرکنندگانی که روز گذشته به یورش نیروهای امنیتی به مقر روزنامه در آنکارا اعتراض کردند در حالی که نسخه ای از روزنامه بوگون را به دست دارد – عکس از آسوشیتد پرس

یک زن ترک از جمله تظاهرکنندگانی که روز گذشته به یورش نیروهای امنیتی به مقر روزنامه در آنکارا اعتراض کردند در حالی که نسخه ای از روزنامه بوگون را به دست دارد – عکس از آسوشیتد پرس

دهها تن از نیروهای امنیتی ترکیه به مقر اصلی روزنامه «بوگون» در آنکارا یورش بردند و تمامی قسمت های آن را جستجو کردند و دستگاه های کامپیوتر را مصادره کردند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که روزنامه مذکور در روز گذشته گزارشی منتشر کرد که در آن نوشته بود، {رسوایی بزرگی را در گذرگاه اکچه قلعه، واقع در مرز سوریه – ترکیه، کشف کرد و با عکس ثابت کرد که محموله هایی از تجهیزات و لوازمی که در ساخت اسلحه به کار می روند با حمایت و رضایت مقامات گمرک، برای سازمان تروریستی داعش ارسال می شود}.

منابع رسمی ترکیه ارتباط این یورش را با سیاست های روزنامه تکذیب کردند و به «الشرق الأوسط» گفتند که این عملیات به اداره مالیات مربوط است.

این در حالی است که آمرا الکر، سردبیر روزنامه، این یورش را با چاپ گزارش مرتبط دانست و به «الشرق الأوسط» گفت که برای بررسی موارد مالیاتی به حضور چند نفر از اداره مالیات و یک حسابرس مالی نیاز است، نه یورشی که دهها تن از نیروهای امنیتی آن را انجام دهند. وی توضیح داد که دستگاه های کامپیوتری که مورد جستجو قرار گرفتند به بخش حسابداری مربوط نمی شدند بلکه متعلق به بخش سرمقاله بودند.

الکر تأکید کرد که روزنامه امروز مطابق معمول چاپ می شود، تا دورغ های مقامات را تکذیب کند. وی به گزارش فؤاد عونی، وبلاگ نویس مشهور ترکیه اشاره کرد که گفته بود: «مقامات ترکیه قصد دارند بر تمامی روزنامه های مخالف دست بگذارند تا انتخابات بدون ایجاد مزاحمت پایان یابد».

الکر تأکید کرد آن چه برای روزنامه وی اتفاق افتاد ممکن است برای روزنامه ها و یا مطبوعات دیگر نیز اتفاق بیفتد. وی گفت: «این کار یک نوع استراتژی برای ترساندن ما و ترساندن رسانه ها و دیگر مطبوعات است، تا ما برای همه کسانی که جرأت می کنند و از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و جماعت او انتقاد می کنند، درس عبرت شویم».