الخالدی گفت که بازداشت وی سخت بود .. و آن را به تنهایی گذراند

شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد عربستان در حال خوش آمد گویی به عبدالله الخالدی پس از رسیدن به ریاض (عکس از سعد العنزی)

شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد عربستان در حال خوش آمد گویی به عبدالله الخالدی پس از رسیدن به ریاض (عکس از سعد العنزی)

سه سال پس از بازداشت، روز گذشته عربستان به پرونده عبدالله الخالدی دیپلمات ربوده شده خود پایان داد. الخالدی توسط سازمان القاعده یمن در ۲۸ مارس (فروردین) سال ۲۰۱۲ از مقابل منزلش در عدن، ربوده شده بود و آزاد سازی وی از طریق عملیات اطلاعاتی ویژه ای صورت گرفت.

خالدی صبح روز گذشته به استان شروره، در جنوب غربی عربستان، رسید و از آنجا با هواپیمایی اختصاصی به ریاض منتقل شد. وی پس از دیدار با خانواده اش گفت که زندگی او در طول مدت بازداشت «خسته کننده» بود، و بیشتر وقت خود را به تنهایی در خانه های سنتی می گذراند.

شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز جانشین ولیعهد و معاون دوم رئیس شورای وزیران وزیر کشور، و شاهزاده عبدالعزیز بن عبدالله بن عبدالعزیز معاون وزیر خارجه، و شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز وزیر دفاع رئیس دربار سلطنتی و مشاور ویژه پادشاه عربستان، به هنگام رسیدن عبدالله الخالدی در سالن تشریفات فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض از وی استقبال کردند.

یک منبع امنیتی به «الشرق الأوسط» شرح داد که عملیات آزادی دیپلمات سعودی نوعی عملیات امنیتی اطلاعاتی «بزرگ» بود و با پیگیری مستقیم وزیر کشور عربستان صورت گرفت و عملیات آزادی دیپلمات سعودی بدون اینکه آسیبی به وی برسد با موفقیت تمام شد.

یک منبع مسؤل در وزارت کشور عربستان نیز گفت که الخالدی، که از مقابل منزلش در منطقه منصوره در عدن ربوده شد بود، مدتی پس از ربوده شدن، در یک معامله مشکوک به عناصر گروههای منحرف تحویل داده شد.

در مقابل، ابراهیم الخالدی برادر عبدالله الخالدی، گفت که ظهر روز گذشته تماسی از سوی شاهزاده محمد بن نایف دریافت کرد که به وی گفت ، برادرش عبدالله در حال حاضر – همزمان با تماس تلفنی- در خاک عربستان است و در سلامتی کامل به سر می برد.