کمک ۲۰۰ میلیون دلاری سعودی به بانک مرکزی یمن

پادشاهی عربی سعودی روز گذشته برای پشتیبانی از موقعیت مالی بانک مرکزی یمن، کمک‌های مالی به آن کشور تقدیم کرد.
به گزارش الشرق الأوسط، محمد الجدعان وزیر دارایی سعودی طی بیانیه‌ای که خبرگزاری سعودی آن را منتشر کرد گفت که مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار کمک مالی به کشور یمن تقدیم شد.
وی افزود که این کمک مالی به همراه سپرده سه میلیارد دلاری در بانک مرکزی یمن در راستای سیاست پادشاهی سعودی است که بر پشتیبانی آن از کشور یمن و اصرار آن برای به ثبات رسیدن وضعیت اقتصادی آن و استحکام ارزش ارز یمن صورت گرفت و منافع آن متوجه ملت یمن و در راستای تحقق اهداف این کشور است.
وی اشاره کرد این سپرده‌ها باعث تقویت موقعیت مالی بانک مرکزی یمن می‌شود. از سوی دیگر باعث کمتر شدن فشارها بر ریال یمنی می‌شود. این امر باعث ایجاد ثبات برای ارزش آن شده و بار مشکلات اقتصادی را از دوش ملت یمن بر می‌دارد.
در این میان، سرپرست بانک مرکزی یمن محمد زمان نیز از طی بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی یمن آن را منتشر کرد گفت این کمک مالی روز گذشته در حساب بانک مرکزی در عدن به سپرده گذاشته شد.
وی از ارزش این کمک برادرانه پادشاهی سعودی و در راس آن خادم حرمین شریفین ملک سلمان بن عبدالعزیز و ولیعهد وی محمد بن سلمان بن عبدالعزیز سخت گفت.
او افزود اهمیتی که آنها به اوضاع اقتصادی کشور یمن می‌دهند و کمک‌های مالی که تقدیم می‌کنند باعث شده است اوضاع اقتصادی این کشور بهتر شده و ارزش ریال یمنی بهبود یابد.
وی همچنین گفت این کمک مالی«به ثبات وضعیت اقتصادی یمن کمک می‌کند و فشارهای اقتصادی این کشور را کم می‌کند که در پی کودتای شبه نظامیان حوثی و به تاراج بردن درآمدهای کشور برای جنگ افروزی به وجود آمده است».
وی افزود «این کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به مبلغ یک میلیارد دلار سال ۲۰۱۲ و دو میلیارد دلار سال ۲۰۱۸ که به سپرده گذاشته شد افزوده می‌شود، از سوی دیگر کمک ۶۰ میلیون دلاری پادشاهی سعودی نیز هست که سود آن به بانک مرکزی یمن در پایتخت موقت آن عدن واریز می‌شود».
وی همچنین از وزیر دارایی پادشاهی سعودی به خاطر تسریع روند اتخاذ اجراهای لازم در این زمینه قدردانی کرد.