«طرح فوریتی» برای پاک سازی مأرب و شبوه

متصاعد شدن ستونی از دود در صنعا پایتخت یمن پس از بمباران توسط جنگنده های ائتلاف – عکس از آسوشیتد پرس

متصاعد شدن ستونی از دود در صنعا پایتخت یمن پس از بمباران توسط جنگنده های ائتلاف – عکس از آسوشیتد پرس

دکتر ریاض یاسین وزیر خارجه یمن، سفارت ایران در صنعا را به ارائه کمک های مالی، کار اطلاعاتی، مشاوره نظامی و تجهیزات جنگی به شورشیان، و تبدیل آن به مرکزی برای عملیات جنگی حوثی ها متهم کرد.

یاسین به «الشرق الأوسط» گفت: «با وجود محاصره هوایی و دریایی، اما اتاق عملیات حوثی ها در داخل سفارت ایران، به آن مزایای بسیاری می دهد که فراتر از توانایی های خود دولت یمن است». وی افزود: « بسیاری از عملیات جنگی و اطلاعاتی از داخل این سفارت اداره می شود، این سفارت همچنین مرکزی برای توزیع کمک های مالی به شبه نظامیان حوثی می باشد».

یاسین اشاره کرد که ایران قابلیت های پیشرفته ای در وسایل ارتباطاتی دارا می باشد، که آن ها را در عملیات ارتباط دادن رهبران حوثی با متحد آن ها، علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق، از طریق یک شبکه ارتباطاتی و اطلاعات بین المللی به کار می برد.

از سوی دیگر، منابع یمنی، ورود تقویت گسترده نظامی متعلق به نیروهای نخبه عربستان به منطقه صافر در استان مأرب در شرق کشور از طریق گذرگاه مرزی الودیعه را گزارش کردند.

«الشرق الأوسط» از منابع خاص در نیروهای مشترک در مأرب اطلاع یافت که برای پاک سازی استان و باقی مانده استان شبوه در مجاورت آن، از چنگ شبه نظامیان حوثی، پیش از آغاز آزاد سازی استان الجوف و صنعا، یک طرح فوری تصویب شد.

در همین راستا، روز گذشته جنگنده های ائتلاف با انجام ده ها حمله فشرده هوایی، مواضع شورشیان را در صنعا بمباران کردند.