العبادی نیروی دواطلب مردمی و پلیس فدرال را از شهر خارج می کند

افرادی از نیروهای داوطلب مردمی در حال رفت و آمد با خودرویی در یکی از خیابان های تجاری محله القادسیه در شهر تکریت (عکس از رویترز)

افرادی از نیروهای داوطلب مردمی در حال رفت و آمد با خودرویی در یکی از خیابان های تجاری محله القادسیه در شهر تکریت (عکس از رویترز)

برخی گزارش ها از شهر تکریت نشان از اوضاع ترسناک شهر، پس از آزاد سازی آن از دست سازمان داعش در روز چهارشنبه گذشته، حکایت دارد. روایت هایی از عملیات اعدام تلافی جویانه و همچنین کشیده شدن اجساد افراد مظنون وابسته به سازمان های افراطی در خیابان ها به گوش می رسد.

خبرنگاران خبرگزاری «رویترز» وقایعی را از این قبیل تعریف کردند که در واقعه اول که قهرمانان آن دو نفر از پلیس فدرال بودند ، یک مبارز را که گمان می رفت از افراد «داعش» است احاطه کردند و با کاردهای خود به او حمله ور شدند و با چندین ضربه چاقو او را از پای در آورده و سپس او را سر بریدند. در حادثه ای دیگر افرادی از شبه نظامیان، جسد یکی از کسانی که گمان می رود از مبارزان سازمان داعش است را به کامیونی بسته و در خیابان ها کشیدند. واقعه سوم از سر بریدن یک مصری مظنون به ارتباط داشتن با سازمان افراطی داعش، توسط یکی از افراد پلیس فدرال حکایت دارد. بنا به گزارش این خبرگزاری، غارت کردن نیز مشکل دیگری در شهر است، به طوری که کامیون های جناح های شیعه در حالی که حاوی کالاهایی بودند که از منازل و دفاتر حکومتی غارت شده بودند، در این شهرستان به حرکت در آمدند.

اما یزن الجبوری از اهالی استان صلاح الدین و یکی از رهبران نیروهای داوطلب مردمی، روز گذشته به «الشرق الأوسط» تأکید کرد که پس از تصمیم حیدر العبادی نخست وزیر عراق، مبنی بر خروج نیروهای داوطلب مردمی و پلیس فدرال از تکریت، اوضاع شهر طبیعی است.