بزرگترین نمایشگاه املاک خاورمیانه در دبی- الشرق الاوسط

بزرگترین نمایشگاه املاک خاورمیانه در دبی- الشرق الاوسط

نمایشگاه سیتی اسکیپ ۲۰۱۳ که بزرگترین و تأثیرگذارترین رویداد املاک و مستغلات خاورمیانه است، روز سه شنبه ۸ اکتبر در دبی، به طور رسمی توسط «شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم» معاون حاکم دبی افتتاح شد.

این نمایشگاه در حالی آغاز به کار کرد که تمام بخش های بازار املاک دبی در دوران شکوفایی بسر می برند. قیمت املاک و اجاره بها در حال افزایش است. پروژه های کلان جدید راه اندازی شده است و کارهای عمرانی که قبلا متوقف شده بودند، دوباره احیا شده اند.

مجریان (بساز و بفروش های) پروژه های لوکس بخش خصوصی، املاک داماک، در این رویداد سالانه حضوری قوی دارند و پروژه عمرانی بلند پروازانه خود موسوم به «آکویا» را به نمایش گذاشته اند که در زمینی به مساحت ۲۸ میلیون فوت مربع اجرا می شود و از سوی صنعتگران داخلی «بورلی هیلز» دبی نامیده شده است .

«زیاد ال چار» مدیر عامل داماک در گفت وگوی اختصاصی با الشرق الاوسط گفت: “تقاضا برای این پروژه سی میلیارد دلاری خارق العاده بوده است. این موفقیت را نمی توان صرفاَ به علت بهبود بازار املاک دانست، بلکه چیزی فراتر از آن است.”

ال چار گفت: “تقاضا برای دبی به عنوان یک شهرفقط به بازار املاک مربوط نمی شود. این تنها یکی از مشتقات و موارد فرعی تقاضا برای دبی، به عنوان یک شهر است “.

مدیر عامل داماک گفت: “دبی از ابتدا، موقعیت جغرافیایی راهبردی داشت که با رهبری و چشم انداز برای بهره مندی از آن موقعیت توأم شده بود، از ساختن مناطق آزاد گرفته تا خدمات تجاری و مراکز لجستیکی. امروز، شاهد فرودگاه در شهری هستیم که فقط ۴۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و این فرودگاه، دومین فرودگاه پر رفت و آمد جهان است . در سال ۲۰۱۲ به طور مجموع ۵۳ میلیون نفر از فرودگاه دبی عبور کردند که ۱۰ میلیون نفر از آنها به عنوان گردشگر در اینجا هستند. این تعداد رفت و آمد برای یک چنین شهر کوچکی بسیار زیاد است.”

ال چار به الشرق الاوسط درباره پرویه های آینده اش گفت: “ما یکی از بزرگترین بازیکنان بخش خصوصی در بازار هستیم و به دنبال فرصت هایی هستیم که بتوانیم همواره مهارت های لوکس و تجملی خود را در آنجا بیفزاییم.”

«املاک نخیل» که در نه ماهه اول سال ۲۰۱۳ به سود خالصی برابر با ۷۷/۱ میلیارد درهم امارات دست یافت، همچنین درباره تعدادی از پروژه ها که در رویداد امسال مورد تاکید قرار گرفته اند، خوش بین است. ای پروژه ها شامل طرح هایی برای ساخت چهار جزیره دست ساز که در آغاز به عنوان بخشی از “پالم دیره” متروک در دبی ایجاد شدند، و دو طرح عمرانی برای «پالم جمیره» می شوند.

«علی رشید لوطه» رئیس املاک نخیل به الشرق الاوسط گفت: “بازخورد در سیتی اسکیپ بسیار عالی بوده است.”

لوطه تاکید کرد که امکانات تفریحی برنامه ریزی شده ارزش پروژه های “پالم جمیره” را بالا خواهد برد .

وی گفت: “با توجه به دیره، این سه جزیره در مرکز یک منطقه پرجمعیت قرار گرفته اند و ما اطمینان داریم که این پروژه طرحی موفق خواهد بود.”

در جزیره دیره حدود یک هزار و چهارصد واحد خرده فروشی و رستوران از جمله بازار شبانه به علاوه یک هتل با ۲۵۰ اتاق و یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۰ هزار نفر و جاذبه های دیگر به ارائه خدمت خواهند پرداخت.
رئیس نخیل در ادامه افزود: “سایر پروژه های جدید بر اساس پتانسیل و موقعیت تجاریشان در حال ارزیابی و بررسی هستند.”

لوطه درباره گسترش فعالیت هایش فراتر از امارات متحده گفت: “در حال حاضر چنین برنامه ای نداریم، چون فرصت های بسیاری در خود دبی داریم.”

نمایشگاه سیتی اسکیپ دبی از هشتم تا دهم اکتبر۲۰۱۳ در مرکز تجارت جهانی دبی در امارات عربی متحده برگزار شد.