منابعی به «الشرق الأوسط» گفتند: بغداد درخواست السبهان برای انتقال به فرودگاه با هلیکوپتر را رد کرد

ثامر السبهان سفیر عربستان سعودی در بغداد

ثامر السبهان سفیر عربستان سعودی در بغداد

منابع آگاه برای «الشرق الأوسط»، از نقشه هایی که ایران برای ترور ثامر السبهان سفیر عربستان سعودی در بغداد طراحی کرده و اجرای آن را به شبه نظامیان شیعه وابسته به خود محول کرده است پرده برداشتند.

منابع اشاره کردند که این شبه نظامیان به طور مستقیم با ایران در ارتباط هستند و بارزترین آن ها «گردان خراسان»، و گروهی هستند که برای اوس الخفاجی دبیر کل نیروهای «ابوالفضل العباس» کار می کنند که یکی از برجسته ترین تشکیل دهندگان «بسیج مردمی» هستند. یک منبع در تماسی تلفنی توضیح داد، که دو نقشه فاش شده اند که یکی از آن ها مربوط به «گردان خراسان» است، در حالی که به تازگی یک نقشه جدید به دست آمد که اوس الخفاجی آن را هدایت می کند.

در همین راستا، یکی از مسؤلان امنیتی عراق، اطلاعاتی مربوط به تلاش برای تررو سفیر السبهان را برای «الشرق الأوسط» فاش کرد و گفت: «این نقشه بدین صورت بود که خودروهای چهارچرخ محرک با پلاک های تقلبی متعلق به وزارت کشور، جلوی کاروان سفیر عربستان سعودی در جاده فرودگاه بین المللی بغداد را بگیرند، و با خمپاره های ضد تانک آر پی جی ۷ ، ترور را اجرا کنند و سپس به منطقه سنی نشین الرضوانیه فرار کنند، تا نیروهای امنیتی را درباره عاملان ترور گمراه کنند و عملیات به سازمان داعش نسبت داده شود.

در همین حال، یک منبع دیگر تأکید کرد، که سفیر السبهان از وزارت دفاع عراق در خواست کرد برای حمایت وی جهت انتقال به فرودگاه یک فروند هلیکوپتر در اختیار او قرار دهد، اما وزارتخانه این درخواست را رد کرد.