کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران - عکس از آژانس عکس خبری اروپایی

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران – عکس از آژانس عکس خبری اروپایی


کارلوس کی روش سر مربی تیم ملی فوتبال ایران بدون اینکه قرارداد جدید خود را امضا کند، مجبور به ترک ایران شد و خود وی در این خصوص گفته است که این این موضوع شوکه شده است.

این سر مربی پرتغالی صبح روز جمعه هفتم شهریور تهران را ترک کرد. به گفته وی، به دلیل به پایان رسیدن مهلت روایدش مجبور به ترک ایران شده است.

وی در این خصوص به خبرگزاری فارس گفته است: « صادقانه می‌گویم که از این اتفاقاتی که برای تمدید قراردادم رخ داد، شوکه شدم چرا که باید بدون امضای قرارداد نهایی ایران را ترک کنم.»

کی روش تاکید کرده است که ترک ایران علی رغم میل باطنی وی انجام می شود و افزوده است: « طبق قوانین ویزایی که وجود دارد و بنا بر همین چارچوب اداری باید کشور ایران را ترک کنم چون تاریخ انقضای ویزای من فرا رسیده است.»

پیش از این رسانه های ایران خبر از توافق بر سر تمدید قرارداد کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال ایران داده بودند، اما هنوز این قرارداد امضا نشده است. کی روش در این زمینه گفته است: « همان طور که همه از روند مذاکرات من با فدراسیون فوتبال ایران برای تمدید قرارداد آگاه بودند و طبق اعلام علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران که این موضوع را به طور عمومی اعلام کرد، در خصوص تمام بندهای قرارداد بین من و فدراسیون فوتبال ایران و البته مفاد آن به توافق نهایی رسیدیم. همین مسئله شوک‌آور است که چرا قرارداد نهایی امضا نشد.»

سرمربی پرتغالی فوتبال افزود: «نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد چرا که این موضوع از اختیار من خارج است و دیگر تحت کنترل من نیست.»

از سوی دیگر عباس ترابیان، عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال و مشاور علی کفاشیان در تمدید قرارداد کی‌روش معتقد است این سرمربی پرتغالی به ایران باز خواهد گشت. وی در این خصوص به خبرگزاری مهر گفته است که « هنوز مذاکرات ما با کی‌روش تمام نشده است. هیچ کدام از طرفین نه جواب رد داده‌اند و نه به صورت صد درصد توافقی صورت گرفته است. این مذاکرات ادامه داشت و احتمالا ادامه خواهد داشت.»

این در حالی است که روز پنج شنبه ۳۰ مرداد، کی روش جلسه ای با علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران و داشت که بعد از جلسه اعلام کرده بود «با کفاشیان به توافق رسیدم» و همچنین گفته بود که قرار داد روز یکشنبه دوم شهریور امضا خواهد شد.