اعضای پارلمان کویت هنگام حضور در یکی از جلسات پارلمان – عکس از خبرگزاری فرانسه

اعضای پارلمان کویت هنگام حضور در یکی از جلسات پارلمان – عکس از خبرگزاری فرانسه

کمیته قانونگذاری مجلس شورای ملی کویت روز گذشته با درخواست لغو مصونیت عبد الحمید دشتی نماینده مجلس، در قضیه امنیت ملی متعلق به «توهین به عربستان سعودی» موافقت کرد و پیش بینی می شود مجلس در هفته جاری در مورد رفع مصونیت رأی گیری کند.

احمد القضیبی عضو پارلمان و گزارشگر کمیته قانون گذاری و حقوقی به «الشرق الأوسط» گفت کمیته توصیه های خود در خصوص لغو مصونیت از عبد الحمید دشتی را رفع کرد تا توسط اعضای شورای ملی در جلسه این شورا در روز سه شنبه (فردا) رأی گیری شود. وی اشاره کرد که رفع مصونیت به معنای لغو عضویت نماینده و یا جلوگیری از ورود او به شورا نیست، بلکه به منظور طی شدن روال قانونی پرونده در احضار و بازجویی از وی در داستانی عمومی خواهد بود.

عبد العزیز الفایز سفیر عربستان سعودی در کویت ذکر کرد در اعتراض به توهین دشتی به عربستان سعودی و رهبران آن و تحریک علیه آن ها از طریق مصاحبه ای که با یک شبکه تلوزیونی متعلق به سوریه داشت، یادداشتی به وزارت خارجه کویت تقدیم کرده بود. فایز برای «الشرق الأوسط» ذکر کرد وزارت خارجه کویت پیگرد قانونی علیه نماینده متهم به توهین به یک کشور دوست را به عهده دارد و در این پرونده نقش دارد. الفایز تأکید کرد به قوه قضائیه کویت اعتماد دارد و پرونده روال خود را طی خواهد کرد.