چند روز پیش از بازداشت به {الشرق الأوسط}: اگر بن لادن دستگیر می شد احتمالاً پرونده او را به عهده می گرفتم

استنلی کوهن وکیل مدافع یهودی متخصص در پرونده های تروریسم

استنلی کوهن وکیل مدافع یهودی متخصص در پرونده های تروریسم

استنلی کوهن، وکیل مدافع یهودی آمریکایی افراط گرایان فاش کرد ، که بین تیم گفتگو برای آزادی گروگان عبدالرحمن کاسیگ با ایالات متحده آمریکا و اردن، ۶ نکته وجود داشت که به ابو محمد المقدسی اجازه گفتگو و مذاکره با رهبران «داعش» را در چارچوب تلاش برای آزادسازی گروگان آمریکایی، پیش از آنکه «داعش» او را اعدام کند می داد.

کوهن، وکیل مدافعی که به دفاع از افراط گرایان و مظنونان تروریست شهرت دارد، پیش از آنکه به اتهام تقلب مالیاتی در آمریکا به زندان بیفتد، در گفتگویی با «الشرق الأوسط» گفت: قضیه سلیمان بوغیث، داماد رهبر فقید(القاعده)، سخت ترین پرونده ای بود که در طول زندگی اش با آن برخورد کرد، چرا که محاکمه او به عنوان جایگزین مناسب برای بن لادن و در فضای انفجارهای مرکز تجارت جهانی صورت گرفت.

کوهن اضافه کرد که پرونده موسی ابومرزوق، یکی از رهبران حماس، در اواسط دهه نود در ایالات متحده آمریکا ، برایش خوش شانسی آورد ، زیرا درهای جهان عرب را به روی وی گشود، زیرا جریانهای افراطی و رهبران آنها در ۲۰ سال گذشته از او درخواست مشاوره حقوقی و سیاسی در خصوص برخی قضایا و استراتژیها را می کردند که با هیچ کدام از مسائل آن زمان ارتباطی نداشت. او درباره پرونده ای که بی صبرانه منتظرش بود گفت: «از اولین روز حملات ماه سبتامبر، آرزوی دفاع از بن لادن را در صورت دستگیری اش داشتم».