Categories: خبر

«کنفرانس مسقط» تلاش های ایران برای سیاسی کردن حج را رد می کند

وزیر فرهنگ واطلاع رسانی عربستان سعودی: به یک استراتژی برای مبارزه با جریان های افراط گرا نیازمندیم

دکتر عادل الطریفی وزیر فرهنگ واطلاع رسانی عربستان سعودی – عکس از خبرگزاری عربستان سعودی

دکتر عادل الطریفی، وزیر فرهنگ واطلاع رسانی عربستان سعودی تاکید کرد که ملت اسلامی شاهد یک بحران است، و با انواع جریان های فکری گوناگون مقابله می کند. وی گفت: «باید به منظور کمک به حفظ موجودیت اصیل و وحدت  قوی و اصول اساسی آن، یک استراتژی طولانی مدت وضع کنیم».

الطریفی در افتتاح کنفرانس وزیران فرهنگ کشورهای اسلامی که روز گذشته در پایتخت عمان برگزار شد، گفت: «این مسئولیت ما است که با سلاح فرهنگ مسلح شویم و بر علیه ترویسم  ایستادگی کنیم».

وزیر فرهنگ وارشاد ایران، روزگذشته در جلب حمایت همتایان خود در کشورهای اسلامی، در انتقاد از عربستان سعودی در مورد حج، شکست خورد. وزیر ایران پیشنهاد کرد که هر کشور وظیفه ای در حج داشته باشد، و این امر در انحصار عربستان سعودی نباشد. الطریفی در پاسخ به او گفت که عربستان سعودی وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام می دهد. الطریفی همچنین بهره برداری سیاسی از حادثه منا را رد کرد، و از نماینده ایران خواستار عدم دخالت در امور داخلی عربستان سعودی شد.

یک مقام رسمی در سازمان همکاری اسلامی به «الشرق الاوسط» گفت: «وزیران ایرانی همیشه مداخلات «نادرستی» از عربستان سعودی مطرح می کنند، که از جمله آنها سخنان وزیر فرهنگ وارشاد ایران است که شمار کشته شدن در حادثه منا را هزاران نفر اعلام کرد، در حالی که این رقم نادرست است».

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post