هشدار بین المللی از وقوع فاجعه بزرگ انسانی در عراق و دعوت برای جمع آوری نیم میلیارد دلار

تصویری آرشیوی از کاروان خودروهای حامل مسلحان داعش در راه خود ار سوریه به عراق – عکس از آسوشیتد پرس

تصویری آرشیوی از کاروان خودروهای حامل مسلحان داعش در راه خود ار سوریه به عراق – عکس از آسوشیتد پرس

امروز «مجموعه کوچکی» از کشورهای عضو در ائتلاف بین المللی بر ضد سازمان داعش در پاریس گرد هم جمع می شوند تا راه های نظامی و سیاسی که به ائتلاف امکان از بین بردن داعش را می دهد مورد بررسی قرار دهند.

برخی منابع بلند پایه فرانسوی اطلاع دادند که در این کنفرانس به بررسی اوضاع و شرایط میدانی و چگونگی بازگرداندن ثبات در مناطق آزاد شده از دست «داعش» مورد بررسی قرار خواهند گرفت، و راه اندازی صندوقی خاص برای بازسازی مجدد این مناطق اعلام خواهد شد. این منابع تأکید می کنند پاریس «منشوری» بین ائتلاف و حکومت عراق راه اندازی می کند که دولت عراق را ملزم به ارائه آشتی ملی می کند، آن ها توضیح دادند هدف از این کنفرانس انتقاد از العبادی نیست بلکه برای ارائه پشتیبانی به او و درخواست از او برای اتخاذ تصمیم هایی بدون تبعیض یا فرقه گرایی است.

در همین راستا، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز گذشته اعلام کرد که سازمان های بشردوستانه پس فردا آماده راه اندازی تقاضایی برای جمع آوری کمک به حجم ۵۰۰ میلیون دلار به منظور تأمین نیازهای امدادی در عراق می شوند. یونیسف گفت: «بدون این کمک ها، با یک فاجعه بزرگ انسانی روبه به رو خواهیم شد».