Categories: خبر

کنترل مناطق استراتژیک در عمق صعده به دست نیروهای عربستان سعودی

نبردهای شدید در مأرب… تسلیح قبایل البیضا از سوی هادی

مبارزان وفادار به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن سوار بر خودرویی نظامی در یکی از خیابان های شهر الضالع در ۳۰ کیلومتری جنوب پایتخت – عکس از خبرگزاری فرانسه

منابعی قبیله ای در استان صعده، سنگر شورشیان حوثی در شمال یمن و در نزدیکی مرزهای عربستان سعودی، تأکید کردند که نیروهای عربستان سعودی، با حمایت داوطلبانی از قبایل وائله و قبایل دیگری در صعده، به حملات خود در استان ادامه دادند، و مناطق استراتژیکی را تحت کنترل در آوردند.

این منابع روز گذشته به «الشرق الأوسط» گفتند که نیروهای عربستان سعودی کنترل مناطقی را در وائله، از جمله البقع، العطفین، مزرعه الشامی، الفرع و اطراف مناطق المقاش الوعره را به دست گرفتند. آن ها همچنین مثلث جاده آسفالتی بین المللی، که استان صعده را به ایالت نجران و استان الجوف متصل می کند را نیز به کنترل در آوردند. این نیروها به کوه های آل جعید، واقع در حومه الجوف رسیدند.

در همین راستا، چهارمین محموله تجهیزات و زره پوش ها و سربازانی که نیروهای ائتلاف ارسال کرده بودند، برای شرکت در عملیات آزاد سازی پایتخت ، به استان مأرب در شرق صنعا رسیدند. مأرب روز گذشته شاهد اولین مشارکت نیروهای زمینی ائتلاف، در کنار نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی، در نبردهای دایر در یمن برای آزاد سازی استان از چنگ حوثی ها و نیروهای متحد آن ها، علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق یمن بود.

منابع آگاه قبیله ای در مأرب به «الشرق الأوسط» گفتند که رویارویی بسیار شدید بود و از سلاح سنگین استفاده شد، علاوه بر این بالگرد های آپاچی برای بمباران برخی از اهداف مشارکت داشتند. «گردان الکرامه»، که از گردان هایی است که در مرزهای یمن – عربستان سعودی آموزش دیده است، نیز در این نبردها شرکت داشتند و وظیفه کمک به مقاومت در درگیری های جبهه ایدات الراء در جاده صنعا – مأرب را به عهده داشتند.

از سوی دیگر، ارتش وفادار به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن، قصد دارد قبایل استان البیضا را طی روزهای اندک آینده با جدیدترین سلاح نیمه سنگین مسلح کند تا ارتش را در بستن راه کمک های نظامی که از صنعا به شورشان می رسد، حمایت کنند. این در حالی است که در پی حملات هوایی انجام شده توسط نیروهای ائتلاف، گزارش هایی مبنی بر عقب نشینی های گسترده شبه نظامیان از مرکز کشور به سمت صنعا منتشر شده است.

الشرق الاوسط فارسی:
Related Post