سخنگوی العبادی به {الشرق الأوسط}: گامی با برکت است و از آن با آغوش باز استقبال می کنیم

1420301587900252200

اعلان روز گذشته ریاض مبنی بر سفر یک هیئت فنی به بغداد در هفته آینده جهت انجام اقدامات لازم برای بازگشایی سفارت عربستان در بغداد و ایجاد کنسولگری در اربیل، با استقبال دولت و پارلمان عراق روبه رو شد.

یک مقام وزارت خارجه عربستان روز گذشته توضیح داد، که بنا بر توافق انجام شده بین رهبران عربستان و عراق مبنی بر بازگشایی سفارت در بغداد و ایجاد یک کنسولگری در اربیل، یک کمیته فنی از وزارت خارجه در هفته آینده راهی بغداد می شود، تا اقدامات لازم و تجهیز ساختمانهای مناسب در راستای آماده سازی برای آغاز به کار هر دو مأموریت را انجام دهند.

رافد الجبوری، سخنگوی دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در اظهار نظری درباره این اعلام سعودی، به «الشرق الأوسط» گفت: «عراق امروز با روحیه جدید، مرحله جدیدی را در روابط خود با کشورهای دنیا آغاز می کند و در مقدمه این کشورها، کشورهای همسایه و در دل کشورهای همسایه پادشاهی عربستان سعودی است». وی افزود: «هر گامی را که عربستان برای بازگشایی سفارت بردارد مبارک است و از آن با آغوش باز استقبال می کنیم».

مثال الآلوسی، عضو کمیته روابط خارجی در پارلمان عراق به نوبه خود تأکید کرد که این اقدام عربستان «کاملاً به جاست، بلکه با توجه به ماهیت خطراتی که فرا روی منطقه و جهان است، بسیار حائز اهمیت است»، وی اضافه کرد که «قطعی روابط برای هیچ کسی، بجز دشمنان دو کشور، قانع کننده نبود».

در همین رابطه عدنان السراج، رئیس مرکز توسعه رسانه ای عراق گفت: «این گام عربستان نشان دهنده میل و رغبت شخصی ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور است و به همین دلیل اهمیت آن را افزون می کند».