کفش دست دوم نخرید

کفش دست دوم نخرید

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: استفاده از لباس زیر و کفش دست دوم مورد تایید این وزارتخانه نیست.

«سیدرضا غلامی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کفش و لباس زیر ارتباط مستقیم با پوست بدن دارد و امکان انتقال آلودگی ها به بدن انسان از این طریق بیشتر است.

وی گفت: احتمال گندزدایی صحیح برای کفش های دست دوم تقریبا وجود ندارد و همچنین در کفش دست دوم هوادهی کافی نیز انجام نمی شود و این موضوع باعث می شود که احتمال رشد آلودگی های ثانویه در این کالاها بیشتر باشد.

غلامی ادامه داد: اگر کسی بخواهد از پوشاک دست دوم به جز موارد یاد شده استفاده کند باید از گندزدایی در این پوشاک مطمئن شود.

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در عین حال به ورودی قاچاقی برخی محموله های پوشاک دست دوم اشاره کرد و گفت: استفاده از این پوشاک از آنجا که قاچاق به شمار می آید از نظر وزارت بهداشت مورد تایید نیست.

وی همچنین به محموله های پوشاک دست دوم که از مبادی رسمی وارد کشور می شوند، اشاره کرد و افزود: دانشگاه های علوم پزشکی واقع در منطقه مبدا ورود این پوشاک با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این محموله ها را تحت بررسی قرار می دهند.