هرویین‌های جاسازی شده در غلاف‌هایی ریسمان‌شکل-آلمان٬ هشتم بهمن‌ماه ۱۳۹۲

هرویین‌های جاسازی شده در غلاف‌هایی ریسمان‌شکل-آلمان٬ هشتم بهمن‌ماه ۱۳۹۲

مسئولان گمرک آلمان از کشف ۴۵ کیلوگرم هرویین که داخل محموله فرش‌های از ایران جاسازی شده بود خبر داده‌اند و اعلام کرده‌اند که چند نفر در ارتباط با این محموله بازداشت شده‌اند.

به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری فرانسه پلیس گمرک آلمان روز سه شنبه٬ هشتم بهمن‌ماه اعلام کرد که این محموله هرویین مرغوب به ارزش میلیون‌ها یورو٬ به شکل ریسمان‌هایی داخل ۹ تخته فرش بافته شده بودند. این محموله فرش قرار بود به لهستان٬ فرانسه٬ بلژیک و کشورهای آفریقایی از جمله کنگو ارسال شود.

هایکه ویلسدورف٬ سخنگوی گمرک آلمان گفته است که کشف این محموله به دستگیری چندین تن در چند کشور اروپایی منجر شده است. او از دادن رقم مشخصی در این زمینه خودداری کرده است. خبرگزاری رسمی آلمان می‌گوید این افراد در لهستان٬ فرانسه و بلژیک دستگیر شده‌اند.

گمرک آلمان می‌گوید این محموله هرویین به شکلی «بسیاری هوشمندانه و ماهرانه» درون ریسمان‌های غلافداری قرار گرفته و داخل فرش‌ها بافته شده بودند.

بر اساس تصاویری که خبرگزاری فرانسه از این محموله منتشر کرده٬ محموله هرویین به صورت ریسمان‌های باریکی در آمده و داخل غلاف‌های سیاهی قرار گرفته و سپس لابه‌لای تار و پودهای فرش به شکلی که قابل تشخیص نیست٬ بافته شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی آلمان این تخته فرش‌ها از ایران به لایپزیک آلمان فرستاده شده‌ بودند که در فرودگاه لایپزیک ماموران گمرک به علت سنگین‌تر بودن وزن این محموله نسبت به محموله‌های فرش مشابه٬ به آن مشکوک شده‌اند. این محموله سپس مورد بازرسی بیشتر قرار گرفته‌ است که ماموران با کمک اشعه ایکس متوجه ریسمان‌های حاوی هرویین شده‌اند.