امان: محمد الدعمه
وزارت گردشگری و آثار باستانی اردن روز شنبه (۶ اکتبر) از کشف سه مجسمه متعلق به دوره روم باستان در شهر جرش واقع در شمال امان، پایتخت اردن خبر داد.
لینا عناب وزیر گردشگری و آثار باستانی اردن در جریان بازدید از محل حفاری هیات باستان شناسی فرانسوی در منطقه الحمامات الشرقیه شهر جرش گفت «سه مجسمه متعلق به خدای تئاتر و خدای شراب (دیونیسوس) و یک جا عطری برنزی و بخش های گوناگونی از چندین مجسمه گمنام توسط هیات باستان شناسی فرانسوی کشف شده است.»
عناب یادآور شد «کشف این مجسمه های باستانی در الحمامات الشرقیه نه تنها برای اردن بلکه در جهان حائز اهمیت است.»
در جریان حفاری در اماکن باستانی در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مجسمه هایی نظیر زئوس (خدای خدایان) و آفرودیته (الهه عشق و زیبایی) و هلیوس (خدای خورشید) نیز کشف شدند.
عناب در ادامه از محل مرمت مجسمه های زئوس و آفرودیته بازدید کرد و در جریان جزئیات مربوط به این عملیات قرار گرفت. این دو مجسمه در ماه آینده در معرض عموم قرار می گیرند.
عناب گفت «این وزارتخانه تبلیغات گسترده ای برای این آثار تازه کشف شده انجام می دهد تا همه بازدیدکنندگان از جرش بتوانند از این آثار بازدید کنند.»
تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده درباره این آثار تاریخی کشف شده در شهر جرش زیر نظر وزارت گردشگری و آثار باستانی اردن انجام می شود. این کشفیات نه تنها در جرش بلکه در جهان بی سابقه در راستای رونق بخشی به حوزه گردشگری در جرش و دیگر اماکن باستانی در اردن است.