ارتش یمن مسیر امدادرسانی حوثی‌ها را تحت کنترل خود درآورد

نیروهای ارتش یمن از باز پس گیری یک مسیر استراتژیک میان دو استان حجه و صعده خبر دادند.
به گزارش الشرق الأوسط، این اتفاق در نتیجه حمله‌های مستمر و پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف عربی شکل گرفت و در نتیجه آن بسیاری از رهبران حوثی در ساحل غربی کشته شدند.
نیروهای رسمی یمن اعلام کردند که یک راه بین المللی را باز پس گرفته‌اند که از استان حجه شروع می‌شود و از مران که اولین پایگاه حوثی‌ها است می‌گذرد و در استان صعده به پایان می‌رسد.
این راه یک مسیر استراتژیک برای امدادرسانی به مناطق تحت محاصره حوثی‌ها است. از سوی دیگر باعث می‌شود که شهروندان بتوانند از طریق آن به مناطق تحت سلطه دولت قانونی یمن بروند.
در این میان، منابعی از ارتش یمن اعلام کردند در دو روز گذشته، طی حملات نیروهای هوایی ائتلاف عربی یمن به جبهه‌های ساحل غربی ۵ رهبر حوثی‌ کشته شدند.
یکی از این رهبران حسین یحیی کشیمه معروف به «ابو همام» است و از رهبران درجه یک این شبه نظامیان به شمار می‌رود. وی در آموزش نیروهای میدانی حجه و صعده شرکت داشت. همچنین بر عملیات انفجار خانه‌های مسکونی و مکان‌های دولتی مناطق تحت سلطه حوثی‎‌ها اشراف داشته است. او در کاشت مین‌های ایرانی متبحر بود و در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در لبنان و ایران آموزش نظامی دیده بود.
در این میان، نیروهای زیادی به ارتش یمن برای سرکوب حوثی‌ها پیوستند. ژنرال طاهر بن علی العقیلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح یمن نیز تعدادی پادگان را بازرسی کرد که در حال آموزش نیروهای خود برای بازپس‌گیری مناطق تحت سلطه حوثی‌ها و پایان دادن به کودتای آنها هستند.
گفتنی است که ارتش یمن در ۱۹ سپتامبر نیز توانسته بود منطقه «الفج» که در منطقه مرزی حجه واقع شده است را تحت کنترل خود درآورد.