"خودروی حسان هولو اللقیس" یکی از فرماندهان حزب الله لبنان که سه شنبه شب در بیروت ترور شد

“خودروی حسان هولو اللقیس” یکی از فرماندهان حزب الله لبنان که سه شنبه شب در بیروت ترور شد

“حاج حسان هولو اللقیس” یکی از فرماندهان حزب الله لبنان حدود ساعت ده روز سه شنبه (به وقت محلی) مقابل منزلش در منزله “سن تریز” ترور شد.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه رژیم صهیونیستی را مسئول کامل ترور وی دانسته است.

اطلاعیه حزب الله از حسان اللقیس با عنوان “برادر و فرمانده شهید” نام برده و گفته است که او تمامی زندگی خود را صرف “مقاومت شریف” کرد و پدر یکی از کشته شدگان “جنگ تموز ٢٠٠۶” بوده است.

به نوشته بی بی سی، اشاره این اطلاعیه به درگیری نیروهای حزب‌الله و ارتش اسرائیل در تابستان سال ٢٠٠۶ است.

این جنگ، که تلفات و خسارات سنگین برای لبنان و تلفاتی هم برای اسرائیل در پی آورد، پس از حدود یک ماه با برقراری آتش بس خاتمه یافت. حزب‌الله لبنان و دولت ایران نتیجه این جنگ را پیروزی بزرگ برای حزب‌الله دانستند.

اطلاعیه حزب‌الله حاوی جزئیاتی در مورد نحوه کشته شدن حسان اللقیس نیست اما در آن آمده است که “دشمن اسرائیلی متهم مستقیم و اصلی این حمله تروریستی است زیرا بارها به دنبال به شهادت رساندن برادر شهید ما در نقاط مختلف بود که در آنها ناکام ماند اما سرانجام، به مقصود رسید.”

خبرنگار شبکه العالم از بیروت گزارش داد، حزب الله اعلام کرده است که پیکر شهید حسان اللقیس بعد از ظهر امروز در زادگاهش در بعلبک تشییع می شود.

به گفته شبکه الجزیره فرد نقابداری که در انتظار حسّان هولّو لقّیس از فرماندهان نظامی حزب الله لبنان بود، از نزدیک ۵ گلوله به وی شلیک کرده است.

اما شبکه المیادین اعلام کرده است اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد ۳ نفر در عملیات ترور اللقیس شرکت داشته‌اند.

برخی منابع خبری دیگر هم این حادثه را با جزئیات دقیق‌تری روایت می‌کنند و می‌گویند: افراد مسلح ناشناس که بین ۳ تا ۴ نفر بوده‌اند، در پارکینگ در کمین این فرمانده حزب‌الله بودند و شب گذشته وی را با سلاح‌های مجهز به صداخفه‌کن ترور می‌کنند.

حزب‌الله لبنان نیز به محض ترور او یک کمربند امنیتی در محل حادثه ایجاد کرد و نیروهای امنیتی بلافاصله در محل حاضر شدند. دادستانی کل نیز دستور تحقیق درباره این حمله تروریستی را صادر کرده است.

از سوی دیگر شبکه دو اسرائیل نیز با اعلام خبر ترور این فرمانده حزب‌الله تایید کرد که وی پیش از این از یک عملیات ترور برنامه‌ریزی شده از سوی تل آویو جان سالم به در برده است.

به گفته منبعی نزدیک به حزب الله، حسان هولو القیس از افراد بسیار نزدیک به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بود.