سنافی النصر سعودی الاصل به عنوان «امیر ساحل» در لاذقیه تعیین شد.. و در بمبارانی هوایی در حلب کشته شد

سنافی النصر

سنافی النصر

روزگذشته اعلام شد که عبد المحسن الشارخ، شهروند سعودی و هماهنگ کننده عملیات القاعده در ایران، در یک حمله هوایی توسط ائتلاف بین المللی علیه تروریسم، در سوریه کشته شد.

الشارخ که به  (سنافی النصر) معروف است، رهبر گروهی است که واشنگتن آن را «مجموعه خراسان» می نامد. او یکی از مهمترین سرمایه گذاران القاعده در افغانستان و همچنین هماهنگ کننده عملیات آن در ایران است. الشارخ که در لیست افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی عربستان سعودی بود، در سال ۲۰۰۷ به تهران سفر کرد، و در آن جا مسئولیت هماهنگی و همچنین استقبال از عناصر عربستانی سازمان را به عهده داشت. الشارخ به همراه تعدادی از کسانی که مناطق افغانستان و ایران را ترک کردند، به جبهه النصره در سوریه پیوست و به عنوان امیر شهر لاذقیه منصوب شد.

وزارت دفاع ایالات متحده روزگذشته توضیح داد که رهبر گروه خراسان در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف در شمال غرب سوریه در روز پنجشنبه گذشته مورد هدف قرار گرفت و کشته شد. این در حالی است که دیده بان حقوق بشر سوریه گفت که سنافی النصر دو روز پیش در یک حمله هوایی در حلب کشته شده است. گمان می رود که «سنافی النصر» پنجمین نفر از رهبران گروه خراسان مرتبط با القاعده است، به خصوص که او سفر افراد جدید از پاکستان به سوریه از طریق ترکیه را تسهیل می کرد و نقش مهمی در حمایت مالی این گروه برعهده داشت.

بنا به اعترافات افراد تحت تعقیب، که الشارخ را در ایران همراهی کرده بودند، او ۳۰ سال دارد و  به سازمان القاعده در عربستان سعودی و افغانستان پیوست، و طی حضورش در عربستان سعودی کارهای لوجستیکی را انجام می داد، که از جمله آن ها پناه دادن به عبدالله الرشود یکی ازافراد تحت تعقیب در لیست های ۱۹ و  ۲۶ است که گمان می رود در سال ۲۰۰۴ در عراق کشته شده است.